• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

نتایج نخستین جشنواره کارتون صلح و سلامت مشخص شد

  • 12 آبان 1399 - 20:31
نتایج نخستین جشنواره کارتون صلح و سلامت مشخص شد

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی کارتون «صلح و سلامت» شیراز- ایران ۲۰۲۰ از اعلام نتایج پایانی این جشنواره خبر داد.

احمدرضا سهرابی دوشنبه ۱۲ آبان در جمع خبرنگاران گفت: در پی فراخوان این جشنواره در رسانه های داخلی و خارجی، ۶۰۱ اثر از ۱۷۱ کارتونیست ۴۰ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با انجام مرحله اول گزینش، ۱۲۵ اثر به بخش پایانی و داوری نهایی راه یافت.

او خاطرنشان کرد: با داوری کارلوس آموریم از برزیل، رائد خلیل از سوریه، مسعود سپهر و احمدرضا سهرابی از ایران، سرانجام ایزابلا کوالسکا از لهستان، احسان چراغی ایرانشاهی از ایران، اسلو بودن بوتیر از کرواسی، بودی هاری و آگوس ویدودو از اندونزی به عنوان ۵ کارتونیست برتر جشنواره انتخاب شدند.

سهرابی همچنین با اشاره به کارکردهای جهانی هنر کارتون و کاریکاتور و از سوی دیگر ظرفیت های جهانی کلانشهر شیراز در حوزه‌های مذهبی، تاریخی، گردشگری و فرهنگی تاکید کرد: پیوند این دو، می‌تواند دستاوردهای بزرگ جهانیبرای شیراز در پی داشته باشد.

دبیر نخستین جشنواره بین‌الملی کارتون «صلح و سلامت» شیراز با انتقاد از پاره‌ای تنگ نظری‌ها و از سوی دیگر عدم وجود خلاقیت در برخی مدیران فرهنگی شهری و استانی، عنوان کرد: کار فرهنگی اثرگذار، شهامت و جسارت می‌خواهد و با شعار نمی‌شود کار فرهنگی کرد و شیراز را در گستره بین المللی معرفی کرد!

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره بین‌المللی کارتون «صلاح و سلامت» شیراز با هدف معرفی جهانی کلانشهر شیراز به عنوان شهر دوستدار صلاح و سلامت، به همت مؤسسه خیریه اسلامی شیراز برگزار شد.

این جشنواره، از برنامه‌های جنبی دومین کنگره بین‌المللی« سلامت برای صلح» به شمار می‌رود که قرار است در روزهای۲۱ و ۲۲ آبان ماه در شیراز برگزار شد.

ثبت دیدگاه