• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

تقویت انجمن‌های کتابخوانی ادیان الهی در فارس

  • 21 دی 1399 - 11:41
تقویت انجمن‌های کتابخوانی ادیان الهی در فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به همزیستی پیروان ادیان الهی در شیراز، تقویت انجمن‌های کتابخوانی پیروان ادیان الهی در فارس را مورد تاکید قرار داد.

صابر سهرابی شامگاه شنبه ۲۰ دی‌ در دیدار با همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، به بررسی مسایل فرهنگی و هنری جامعه کلیمیان فارس پرداخت و با بیان اینکه شیراز، موفق به کسب عنوان پایتختی کتاب شد، خاطرنشان کرد که سال آینده نیز این جایگاه برای شهر راز حفظ شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ارشاد فارس، سهرابی با بیان اینکه به‌دست آوردن این جایگاه، توانست کمک‌های بسیاری در زمینه گسترش کتاب و کتاب‌خوان برای استان داشته باشد، گفت: در این راستا انجمن‌های ادیان الهی، را نیز همچون دیگر هم‌استانی‌ها در این زمینه تقویت خواهیم کرد.

سهرابی یادآور شد: از آغاز سال ۹۹ تاکنون دو بار و هر بار کتاب‌های خوبی هم از نظر کیفی و هم کمی برای کمک به فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی دریافت کردیم و تا پایان سال، یک بار دیگر نیز از این کمک‌ها دریافت خواهیم کرد که در مرحله نخست پانصد عنوان کتاب‌ برای تجهیز کتابخانه‌های انجمن کلیمیان اهدا خواهیم کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس تأکید کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس آمادگی دارد تا در همه زمینه‌های فرهنگی و هنری پشتیبان پیروان ادیان توحیدی باشد.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: بیش از ۶ هزار کلیمی در استان فارس زندگی می‌کنند که پویایی فرهنگی و هنری ویژه‌ای دارند.

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، خاطرنشان کرد: در حالی که بیماری کرونا پویایی فرهنگی را کاهش داده است، انجمن کلیمیان شیراز همچون همیشه خود را برای برگزاری جشن‌های دهه فجر با رویکرد فرهنگی و هنری و بر بستر مجازی آماده می‌کند تا امیدآفرینی و شادابی‌بخش باشد.

ثبت دیدگاه