• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

جشنواره طنز مکتوب شهروندی در شیراز برگزار می شود

  • 05 بهمن 1399 - 12:11
جشنواره طنز مکتوب شهروندی در شیراز برگزار می شود

نخستین جشنواره ملی «طنز مکتوب شهروندی» با موضوعات حقوق شهروندی و مشارکت مسئولانه در ریشه کنی بیماری کرونا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سازمان شهرداری شیراز یکشنبه ۵ بهمن به خبرنگاران گفت: این جشنواره با موضوعات حقوق شهروندی، حمل و نقل عمومی و هوای پاک، فضای سبز و محیط زیست، مصرف بهینه انرژی، ایمنی و آتش نشانی، پسماند و بازیافت، فرهنگ آپارتمان نشینی، پرداخت به موقع عوارض و مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه شهر و ارتقا فرهنگ کتابخوانی برگزار خواهد شد.

فرزاد صدری با بیان اینکه این جشنواره در محورهای شعر طنز و داستان‌های کوتاه است، عنوان کرد: هدف این جشنواره ارتقاء اخلاق شهروندی، کنترل خشم، همدلی و نوع دوستی، احترام و ادب ورزی، احسان و نیکوکاری، گذشت و ایثار، قدردانی، حفظ منزلت سالمندان، رفتار سالم با افراد توان خواه در جامعه، عدم ایجاد سد معبر و مزاحمت برای شهروندان در فضاهای عمومی شهری است.

وی تاکید کرد: مشارکت مسوولانه در ریشه کنی بیماری کرونا از موضوعات ویژه این جشنواره است.

صدری با بیان این مطلب که به ۳ اثر برگزیده در بخش شعر طنز و ۳ اثر در بخش داستان کوتاه جوایزی اهدا خواهد شد، ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این فراخوان می‌توانند آثار خود را تا ۲۲ بهمن به نشانی Shahrkhand.shiraz@gmail.com و شماره واتس آپ ۰۹۳۷۴۴۵۰۲۷۰ ارسال کنند.

معاون فرهنگی هنری سازمان شهرداری شیراز در پایان اعلام کرد: ۶ اثر در بخش شعر طنز و داستان کوتاه به عنوان آثار قابل تقدیر انتخاب خواهد شد.

ثبت دیدگاه