• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

فرصت حفظ عنوان پایتختی کتاب در فارس فراهم است

  • 06 بهمن 1399 - 14:17
فرصت حفظ عنوان پایتختی کتاب در فارس فراهم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تمدید پایتختی کتاب ایران برای شیراز تا شهریور ۱۴۰۰، گفت: این مجال، زمینه‌ای را برای نگاه‌داشتن عنوان یادشده در استان فراهم ساخته و وظیفه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد است که با همه توان در افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، صابر سهرابی دوشنبه در نخستین نشست ستاد باشگاه‌های کتاب و کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان استان فارس با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه کتاب‌خوانی، ابراز داشت:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند سال گذشته با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهایی تلاش کرده است که گستره و عمق این فعالیت‌ها را افزایش دهد.

رئیس ستاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی فارس افزود: هرچند امسال شاید کرونا زمینه برگزاری رویدادهای حضوری را گرفته است، اما می‌توانیم در بستر مجازی رویدادهای خود را برگزار کنیم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های و دبیر جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی فارس نیز گفت: شبکه ترویج کتاب‌خوانی، رویدادهای چهارگانه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتختی کتاب ایران  و مروجین کتاب‌خوانی را برگزار می‌کند.

جمشید رضایی با بیان اینکه هر باشگاه از دستکم ۱۰ کودک یا نوجوان و یک مربی تشکیل می‌شود، بیان داشت: این گروه‌ها با ثبت در سامانه شبکه مروجین کتاب‌خوانی می‌توانند حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مادی و معنوی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.

وی برخورداری از تخفیف خرید ۵۰ درصدی کتاب را برای اعضای باشگاه‌ها در کتابفروشی‌های ثبت شده در سامانه، از جمله این خدمات برشمرد.

به گزارش ایرنا، رویدادهای کتاب‌خوانی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان تا تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و باشگاه‌ها، تسهیلگران و کتابفروشی‌ها از هم‌اکنون می‌توانند در سامانه شبکه مروجین کتاب‌خوانی ثبت‌نام کنند.

ثبت دیدگاه