• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

طرح زمستانه کتاب فارس با مشارکت ۴۴ کتابفروشی آغاز شد

  • 09 اسفند 1399 - 14:43
طرح زمستانه کتاب فارس با مشارکت ۴۴ کتابفروشی آغاز شد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: با مشارکت ۴۴ کتابفروشی طرح زمستانه کتاب با هدف ارائه تخفیف در استان فارس آغاز شد.

مهدی امیدبخش شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با اشاره به اینکه طرح‌های فصلی فروش کتاب از سال ۱۳۹۴ به‌منظور هدفمندکردن یارانه نشر آغاز شده است، عنوان کرد: در این طرح کتابفروشی‌ها با اعمال تخفیف‌هایی که وزارت ارشاد برای مخاطبان در نظر گرفته است، به خرید کتاب و حمایت از نشر همت می‌گمارند و درنهایت مبلغ تخفیف داده‌شده را از وزارتخانه دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه کتابفروشی‌های واجد شرایط پس از ثبت‌نام، می‌توانند کتاب‌های خود را به خریداران ارائه کنند، عنوان کرد:افزون بر کمک به ترویج کتابخوانی، این طرح به حمایت از کتابفروشی‌ها نیز می‌پردازد و به‌ویژه در سال ۹۹ که شیوع ویروس کرونا وضعیت فروش کتاب را تحت تاثیر قرار داد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

امیدبخش بیان داشت: این طرح که با تخفیف ۲۵درصدی همراه است، از امروز نهم اسفندماه آغاز شده و تا ۱۶ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی و میزان و درصد مشارکت کتابفروشی‌ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح، تعیین شده است.

وی سقف مجاز خرید برای هر فرد را حداکثر ۲۰۰ هزار تومان و سقف یارانه خرید برای هر مشتری را ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند؛ اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند در این طرح جایی ندارند.

امیدبخش با بیان اینکه ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی‌شود، عنوان داشت: کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح زمستانه تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیر حضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل پاییزه امکان‌پذیر و مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح بر عهده واحدهای صنفی است.

اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح «زمستانه کتاب۹۹» به تفکیک هر استان بر روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

ثبت دیدگاه