• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

توزیع کتاب بین خانواده‌های خاورانی

  • 16 خرداد 1400 - 16:28
توزیع کتاب بین خانواده‌های خاورانی

همزمان با جشن پنج سالگی کانون امام حسین(ع) خاوران در بین خانواده‌ها کتاب توزیع می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) خاوران در گفتگو با فارس اظهار داشت: همیشه راه برون‌رفت از مشکلات، به صورت مادی حل نمی شود و گاهی نبود غذای روح جامعه را دچار مشکل می کند که مهم ترین و بهترین تعذیه برای روح انسان، کتاب است.

علی اصغر حسینی راه درمان مشکلات جامعه را مطالعه دانست و گفت: در هر خانواده ای که کتاب نقش بیشتری داشته باشد، آسیبهای اجتماعی کمرنگ‌تر است و وظیفه ذاتی تشکل ما مأنوس کردن مردم با کتاب است.

وی برنامه های این کانون را در راستای کتاب و کتابخوانی برشمرد و افزود: قبل از کرونا که کانون فعال تر بود، کتابخانه مسجد به عنوان یک پایگاه محلی عرضه کتاب فعالیت می کرد و در دوران کرونا نیز تهیه پوسترهای معرفی کتاب، پویش های کتاب خوانی، اهدا بن های خرید کتاب و… از دیگر برنامه های این کانون بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین (علیه السلام) با اشاره به اینکه کانون در آستانه جشن پنج سالگی تأسیس است، ادامه داد: هر سال در چنین ایامی برنامه ویژه ای مثل جام فوتسال، جشنواره سبزه ها، افتتاحیه ستاد اوقات فراغت و… انجام میشد که امسال با توجه به شرایط اجتماع قصد داریم به طور رایگان کتاب هایی با موضوعات اجتماعی، سیاسی، روان شناسی، رمان،کودک و نوجوان و… در بین خانواده ها توزیع کنیم.

حسینی با تأکید بر اینکه ارتقا فرهنگ عمومی جامعه در گرو مطالعه و انس گرفتن با کتاب است، گفت: شهر خاوران باید بیش از هر چیزی بوی کتاب بدهد تا مشکلات اجتماعی آن کاهش یابد.

ثبت دیدگاه