• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

نقد کتاب “فرهنگ مردم شیراز در دوره سعدی و حافظ”

  • 27 تیر 1400 - 16:05
نقد کتاب “فرهنگ مردم شیراز در دوره سعدی و حافظ”

سیصدوسی‌ونهمین نشست حافظانه مرکز حافظ‌شناسی-کرسی پژوهشی حافظ به موضوع بررسی و نقد کتاب “فرهنگ مردم شیراز در دوره سعدی و حافظ” اختصاص یافت.

سیصدوسی‌ونهمین نشست حافظانه با موضوع بررسی و نقد کتاب “فرهنگ مردم شیراز در دوره‌ی سعدی و حافظ” عصر یکشبنه ۲۷ تیر به صورت مجازی و با امکان حضور همه علاقه‌مندان فرهنگ و ادب ایران و شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور مؤلفان کتاب “فرهنگ مردم شیراز در دوره سعدی و حافظ” برگزار خواهد شد، دکتر محمدرضا صرفی، استاد دانشگاه کرمان به عنوان نامی شناخته‌شده در حوزه‌ی پژوهش‌های فرهنگ عامه و دکتر فهیمه حیدری، پژوهشگر، این اثر، سخنرانی خواهند داشت.

این اثر مکتوب، بیانگر گوشه‌ای از فرهنگ مردم شیراز در قرن هفتم و هشتم بوده و به همت دکتر فرزانه معینی، دکتر مدینه کرمی، دکتر انسیه هاشمی قلاتی و دکتر ابراهیم اکبری تألیف شده است.

کتاب “فرهنگ مردم شیراز در دوره‌ی سعدی و حافظ” یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی یازده جلدی “دو سده سخنوری‌” به شمار می‌رود که سال ۱۳۹۸ به سرویراستاری دکتر کاووس حسن‌لی منتشر و در بیست‌وپنجمین جایزه‌ی کتاب سال اصفهان در بخش فرهنگ عامه، به عنوان اثر برگزیده، انتخاب و معرفی شد.

به گزارش ایسنا، سلسله‌نشست‌های علمی مجازی مرکز حافظ‌شناسی-کرسی پژوهشی حافظ، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیریت فرهنگی و مرکز پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز بر بستر فضای مجازی و در نشانی‌های صفحه رسمی مرکز حافظ شناسی به نشانی @hafezstudiescenter و آپارات به نشانی https://www.aparat.com/farhangi.shirazu/live، قابل دسترسی است.

ثبت دیدگاه