• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

توزیع عادلانه خدمات فرهنگی نیازمند تغییر رویکرد در برنامه‌هاست

  • 09 مرداد 1400 - 10:04
توزیع عادلانه خدمات فرهنگی نیازمند تغییر رویکرد در برنامه‌هاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت:مظلومیت حوزه فرهنگ در ابعاد مختلف در مقایسه با سایر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست و از این رو نیاز به تغییر رویکرد در برنامه‌ریزی‌های کلان دارد تا بتوانیم درشهرستان‌ها توزیع عادلانه‌تری در خدمات فرهنگی داشته باشیم.

 پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در مطلب ارسالی خود به سخنان صابر سهرابی در نشست روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه جنوب اشاره کرد و به نقل از وی افزود: کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به عنوان مدیرانی خلاق هستند که با کمترین امکانات و بودجه در انجام امور محوله عاشقانه خدمت می کنند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به تنگناهای اقتصادی، سیاسی و بهداشت سلامت جامعه و تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم آن بر حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: پیچیدگی و دشواری فعالیت های فرهنگی در این شرایط و توقع بالای جامعه از این حوزه، سختی فعالیت ها را برای مجموعه فرهنگ و هنر دوچندان کرده، اما تلاش های عاشقانه همکارانم در مجموعه اداره کل و شهرستان ها تداوم فعالیت ها را در این شرایط حفظ کرده و علیرغم مشکلات در سایه همدلی و همکاری جمعی شاهد رویداد و دست آوردهای مهمی در شهرستان های استان بوده ایم.
سهرابی گفت: در معاونت های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همواره تلاش شده است تا امور ادارات شهرستان ها در اولویت قرار گیرد؛بر این باوریم پویایی شهرستان ها پویایی فرهنگ و هنر استان را به دنبال دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: این ذهنیت که گفته می شود در پایان کار دولت، مدیران انگیزه برای کار ندارند صحیح نیست و انجام وظایف محوله در مجموعه اداره کل و ادارات تابعه با قوت و قدرت ادامه دارد.
در این نشست رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های منطقه جنوب استان فارس همچون لامرد، خنج، گراش، اوز، زرین دشت، مهر و قیروکارزین، گزارشی از عملکرد حوزه مدیریتی ارائه و سپس مشکلات، نیاز و مطالبات شهرستان خود را در بخش های، عمرانی، اداری و بین اداری، فرهنگی هنری، تجهیزات، بودجه، حقوق و مزایا، مسکن و رفاهی مطرح کردند. 
غلامرضا یوسفی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گزارشی از وضعیت بودجه، اقدامات و مشکلات مربوط به شهرستان های حاضر در جلسه را ارائه و سپس راه کارها و برنامه های پیش رو را مطرح کرد.
همچنین عبدالصمد سلیمانی مسئول امور شهرستان ها در این جلسه، از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها به عنوان شبکه های ارائه دهنده خدمات فرهنگی در سطح استان یاد کرد و گفت:برای تحقق اهداف و اجرای برنامه های حوزه ستادی، امور شهرستان ها به عنوان واحد رابط و بطور اختصاصی در اداره کل امور شهرستان ها را برنامه ریزی و پشتیبانی می کند و در نظر دارد با همکاری روسای ادارات شهرستان ها از این ظرفیت در تسریع و کیفیت بخشی  انجام امور حداکثر بهره برداری انجام گیرد.
رفع مشکلات پروژه های نیمه تمام،تجهیز،تعمیر مراکز اداری،فرهنگی هنری،تامین و کمبود نیرو انسانی،تخصیص عادلانه بودجه فرهنگی به شهرستان ها،طولانی بودن برخی از فرآیندهای اداری در اداره کل،موازی کاری سایر نهاد،سازمان و ادارات در امور فرهنگی و هنری و مشکلات متاثر از آن از موارد مطرح  شده بود.

همچنین جایگاه و وظایف شورای فرهنگ عمومی و دبیر آن در شهرستان ،تبدیل وضعیت استخدامی و ترمیم حقوق کارکنان،حمایت و تقدیر از نویسندگان و فعالان فرهنگی هنری،واگذاری مجتمع های فرهنگی هنری به بخش خصوصی، وضعیت ساماندهی انجمن های فرهنگی هنری در قالب موسسه های فرهنگی، اجرایی  شدن تفاهم نامه های منعقد شده بین صدا و سیما و فنی حرفه ای،رفع محدودیت ها در توسعه مؤسسه ها و مراکز آموزشی فرهنگی و هنری در شهرستان ها،مسکن و رفاهی کارکنان، از جمله موضوعاتی بودند که در این جلسه مطرح شد.

ثبت دیدگاه