• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

عکاس اهل فارس جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی «بنین» را برد

  • 08 شهریور 1400 - 8:33
عکاس اهل فارس جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی «بنین» را برد

چهارمین دوره از جشنواره بین‌المللی «بنین» زیر نظر سازمان جهانی عکاسی (فیاپ) برگزار شد و امیرحسین هنرور عکاس اهل فارس توانست جایزه ویژه این دوره از جشنواره را از آن خود کند.

چهارمین دوره از جشنواره بین المللی «بنین» که در چهار بخش آزاد، پرتره، طبیعت و آب زیرنظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی فیاپ برگزار شد، نفرات برتر خود را شناخت و جایزه ویژه جشنواره در بخش پرتره به امیرحسین هنرور عکاس اهل فارس رسید.

این هنرمند در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جشنواره بین المللی «بنین» با حضور ۱۹۲ شرکت کننده و ۲۱۵۴ اثر از ۳۶ کشور برگزار و در این جشنواره چهار عکس از عکاسان عضو کلوپ عکس فوکوس پذیرفته شد.

وی ادامه داد: سه عکس از من مورد پذیرش داوران قرار گرفت و یک عکس در بخش پرتره جایزه ویژه جشنواره را دریافت کرد.

هنرور افزود: این جشنواره در کشور بنین در آفریقا برگزار می شود و عکس‌های راه‌یافته در این جشنواره برای دریافت القاب AFIAP محاسبه می‌شود و عکاسانی که عکس های آنها توسط کلوپ عکس فوکوس به جشنواره ارسال و عکس آنها پذیرفته شود، گواهی پذیرش از نماینده فیاپ در ایران را برای این جشنواره دریافت می کنند.

امیرحسین هنرور زاده سال ۱۳۶۲ در شهر شیراز است، دانش‌آموخته رشته حقوق و دارای مدرک عکاسی دیجیتال از سازمان فنی‌وحرفه‌ای و انجمن سینمای جوانان و نیز عضو فدراسیون جهانی عکاسی (فیاپ) است.

این هنرمند تاکنون در ۴۵ نمایشگاه گروهی و جشنواره عکس در کشورهای امریکا، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، چین، صربستان و روسیه شرکت کرده و موفق به کسب درجه هنری و لقب هنرمند از فدراسیون جهانی عکاسی و نیز دریافت جوایز متعدد در کشور های فرانسه روسیه  تاجیکستان و.. شده است.

فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها مؤسسه بین المللی در زمینه عکاسی از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است در سال ۱۹۴۶ پایه گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است.

این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ موسسه ملی در ۵ قاره می رسد و در حال حاضر تنها نماینده رسمی فیاپ در ایران کلوپ عکس فوکوس است.

ثبت دیدگاه