• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

تندیس زرین پایتخت به “طاووس‌های شیراز” شد

  • 24 دی 1400 - 12:28
تندیس زرین پایتخت به “طاووس‌های شیراز” شد

تندیس و جایزه نقدی جشنواره آنلاین فیلم “پاک کن” به مستند کوتاه “طاووس ها پرواز را نمی فهمند” به کارگردانی مشترک علی بلند نظر و محمد ناصریراد تعلق گرفت.

علی بلندنظر  شامگاه پنجشنبه ۲۳ دی در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: خوشحالم که این جایزه را از جشنواره ی فیلم کوتاه پاک کن میگیرم، چرا که این جشنواره به جِد نشان داده است که جشنواره ای کاملا مستقل و به دور از مناسبات بوده و لابی بازی هایی که متاسفانه چند سالیست در برخی جشنواره های فیلم کوتاه رایج شده را لحاظ نمیکند و هدف اصلی که همان سینمای محیط زیست است، برایشان مهم تر است. سپاس از برگزار کنندگان این جشنواره، امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

محمد ناصریراد نیز گفت: شخصا معتقدم انسان دشواریِ وظیفست و هرگز و هرگز هنر را جز در تعهد نیافته و نخواهم یافت.

این کارگردان جوان افزود: متاسفانه در ماه های اخیر این مستند به دلیل صراحت، جسارت و فرم روایی نسبتا پیچیده ای که دارد، در هیچ یک از جشنواره های ملیِ مستند و فیلم کوتاه، بنا به مصلحت اندیشی و یا پیچیدگی های فرمالی که اثر داراست، مورد استقبال قرار نگرفت و عملا از حضور در این جشنواره ها کنار گذاشته شد.

ناصریراد ادامه داد: ناگفته نماند ما در این جشنواره با چهار مستندکوتاه دیگران در رقابت بودیم که همه ی آن ها منتخب جشنواره هایی نظیر سینماحقیقت و فیلم کوتاه تهران شده بودند.

او گفت: تقدیر و تشکر ویژه ای دارم از حامد سلیمان زاده، امید شمس، سوگل طهمسابی، عادل تبریزی، سعید پور اسماعیلی که نه آن ها را میشناسم و نه هرگز با آن ها در تماس بوده ام. در دوره ی قبل هم مشخص شد، داوران جشنواره به دقت آثار را دیده، فهمیده  و به داوری نشسته اند.

این مستندسازِ شیرازی گفت: ضمن پاسداشت زحمت بی دریغِ تمامی هنرمندان حقیقی، بالاَخص مستندسازانِ جسور و دغدغه مند که تا پای جان بر سرِ آرمان های خود ایستاده اند، نه آن هایی که صرفا در حالِ بازکاشتِ ابتذالند، تقدیم کرده و برایشان آرزوی موفقیت، سرفرازی، بهروزی و شادکامی دارم.

ثبت دیدگاه