• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بزرگ‌ترین سفره هفت سین کشور با مواد بازیافتی در کرمان پهن می‌شود

  • 28 اسفند 1393 - 0:04
بزرگ‌ترین سفره هفت سین کشور با مواد بازیافتی در کرمان پهن می‌شود

در روز اول فروردین ۱۳۹۴ بزرگ‌ترین سفره هفت سین کشور با استفاده از مواد بازیافتی در کرمان پهن خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی استانهای کشور، کمال جوانمرد سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان از برپایی و اجرای بزرگ‌ترین سفره هفت‌ سین کشور در کرمان خبرداد و گفت: به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان، در روز اول فروردین ۱۳۹۴ بزرگ‌ترین سفره هفت سین کشور با استفاده از مواد بازیافتی در کرمان پهن خواهد شد.

عضو شورای عالی استانها، معرفی و توسعه‌ی فرهنگ حفاظت از محیط زیست و استفاده از مواد بازیافتی را یکی از اهداف پروژه برپایی بزرگترین سفره هفت سین کشور برشمرد و افزود: بزرگترین سفره هفت سین کشور در ایام نوروز۱۳۹۴، جنب گنبد زیبا و تاریخی جبلیه‌ی کرمان برپا خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه آنگونه که باید و شاید فرهنگ بازیافت در جامعه نهادینه نشده گفت: با بازیافت زباله‌ که به عنوان طلای کثیف نیز محسوب می گردد، می‌توان ضمن صرفه جویی در مصرف منابع طبیعی و انرژی کمک شایانی به حفظ محیط زیست کرد.

جوانمرد با تاکید براینکه بر اساس قوانین، سازمان محیط زیست متولی نظارت و پیگیری بازیافت بهینه زباله‌ها شده افزود: برنامه چهارم توسعه، همه‌ی شهرها را موظف به بازیافت و مدیریت پسماندها نموده بود ولی متاسفانه این مهم به درستی عملیاتی نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد که اجرای بزرگ‌ترین سفره هفت سین کشور در کرمان با استفاده از مواد بازیافتی بتواند به عنوان الگویی در سایر زمینه‌های بازیافتی در سراسر کشور اجرایی شده و تهدید طلای کثیف را به فرصتی برای حفظ محیط زیست و ایجاد کارآفرینی تبدیل کند.

ثبت دیدگاه