• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

دستور وزیر ارشاد: استانداران مانع لغو کنسرت‌ها شوند

  • 18 خرداد 1394 - 8:22
دستور وزیر ارشاد: استانداران مانع لغو کنسرت‌ها شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برخی اعمال سلیقه‌های شخصی در خصوص موسیقی و مسأله لغو کنسرت‌ها انتقاد کرد و گفت: به استانداران گفته‌ایم نگذارند خودسرها باعث لغو کنسرت‌ها شوند.

به گزارش ایسنا، علی جنتی در گفت‌وگو با «جماران»، در پاسخ به سوالی در مورد دیدگاه‌های مخالف با اجرای موسیقی و کنسرت‌ها در کشور و نسبت آنها با نظرات امام خمینی (ره)، تصریح کرد: کسانی این نوع برخوردها را می‌کنند که متأسفانه بعضی از آنها در کسوت روحانیت هستند و نه دیدگاه‌های امام را قبول دارند و نه دیدگاه‌های رهبری را زیرا هم نظرات امام در رابطه با موسیقی کاملا روشن است و هم مقام معظم رهبری حدود ۷۳ جلسه درس خارج فقه خود را به بحث غنا و موسیقی اختصاص داده‌اند و نهایتا رأی ایشان روشن است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب آن نوع موسیقی که لهوی باشد یا مضل عن سبیل‌الله باشد را حرام می‌دانند و بقیه انواع موسیقی از نظر ایشان مشکل خاصی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما در وزارتخانه بر اساس همین دیدگاه‌ها و فتاوای امام و رهبری مجوز صادر می‌کنیم، اظهار کرد: حتی در بعضی موارد که به نظر می‌رسد بر اساس نظر ایشان مشکلی ندارد، ما به خاطر برخی ملاحظات تاکنون اجازه اجرا نداده‌ایم اما در عین حال برخی آقایان سلیقه شخصی خودشان را دنبال می‌کنند.

جنتی با اشاره به لغو برخی کنسرت‌ها در کشور، یادآوری کرد: ما هم با نیروی انتظامی و هم با وزیر کشور در این مورد صحبت کرده‌ایم. ما به آنها گفته‌ایم چون خودمان کاملا رعایت حدود شرعی را می‌کنیم مواردی که مجوز داده می‌شود را استانداران، فرمانداران و نیروی انتظامی باید حمایت کنند و نگذارند افرادی خودسر باعث شوند کنسرت‌ها لغو شود که آنها گفته‌اند از این تصمیم حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: حدود پنج شش ماه است این صحبت‌ها را کرده‌ایم و در خیلی جاها واقعا آقایان استانداران و نیروی انتظامی حمایت کرده‌اند و نگذاشته‌اند که کنسرت‌ها لغو شود اما بعضی عناصر ذی‌نفوذ هستند که گاهی دخالت می‌کنند و این موضوع مورد تأیید ما نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون در این رابطه مستقیما با قوه قضائیه صحبت نکرده‌ایم زیرا عمدتا خود استانداران و فرمانداران به عنوان نماینده دولت هستند که باید با دستگاه قضایی و حتی بعضی نیروهای مسلح صحبت کنند.

ثبت دیدگاه