• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

دو کارمند میراث فرهنگی به اتهام دریافت رشوه محکوم شدند

  • 01 خرداد 1394 - 14:32
دو کارمند میراث فرهنگی به اتهام دریافت رشوه محکوم شدند

جلسه هیئت فوق‌العاده رسیدگی به تخلفات اداری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به منظور بررسی پرونده تعرض به یکی از تپه‌های مجاور محوطه تاریخی چغامیش پنج‌شنبه (۳۱ اردیبهشت‌ماه) تشکیل شد و طی آن دو نفر از کارمندان متخلف به سه ماه آماده به خدمت محکوم شدند.

به گزارش ایسنا، اسدالله درویش امیری معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان با اشاره به لزوم دفاع از آثار تاریخی و فرهنگی کشور گفت: خوشبختانه امروز دفاع از حفظ آثار تاریخی و فرهنگی در جامعه و در بین مردم نهادینه شده و مردم حفاظت از میراث فرهنگی را افتخار خود و دفاع از تاریخ می‌دانند و به محض کوچکترین تعرضی از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب، عکس‌العمل نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: بر همین اساس به محض اطلاع از خبر تعرض به یکی از تپه‌های مجاور محوطه تاریخی باستانی چغامیش به دستور معاون رییس جمهور و رییس سازمان به سرعت هیئتی به منطقه اعزام شد که با همکاری مدیرکل استان و انجام بررسی‌های میدانی مشخص شد متاسفانه چند تن از پرسنل یگان حفاظت و اداره میراث فرهنگی دزفول با اخذ رشوه مجوز غیرقانونی صادر کرده‌اند.

دوریش امیری افزود: در همین راستا پرونده به دبیرخانه هیئت رسیدگی به تخلفات سازمان ارجاع شد و در روز پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه هیئت فوق العاده رسیدگی به تخلفات به منظور بررسی پرونده تشکیل جلسه داد که در اولین اقدام دو تن از کارمندان متخلف به سه ماه آماده به خدمت محکوم شدند تا برابر مقررات آیین نامه رسیدگی به تخلفات اداری و تکمیل مستندات تخلف نامبردگان در فرصت قانونی، جرم آنان مورد رسیدگی کامل قرار گیرد و احکام جرم متعاقبا صادر و اعمال شود.

وی در ادامه در رابطه با ابلاغ اتهام به افراد نامبرده اظهار کرد: برابر مقررات ابلاغ اتهام صورت گرفته و نامبردگان یک ماه فرصت دفاع دارند، در ضمن از آنجایی که اخذ رشوه جرم است با معرفی نامبردگان به دستگاه قضایی پرونده برای رسیدگی به این دستگاه قانونی ارجاع می‌شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی با اشاره به حساسیت سازمان در رابطه با حفاظت از آثار تاریخی کشور افزود: این سازمان با رویکردی که دارد به هیچ عنوان نسبت به اینگونه تخلفات یا تخلف مشابه آن چه از ناحیه کارکنان خود و چه از ناحیه سودجویان و فرصت طلبان کوتاه نیامده و چشم پوشی نمی‌کند.

وی تاکید کرد: در زمینه پرونده مذکور، پیگیری جدی با سرعت عمل در صدور حکم درمورد کارکنان مجرم سازمان صورت گرفت تا درس عبرتی باشد برای سودجویان و دیگر شاهد چنین سوء استفاده‌هایی در مجموعه سازمان نباشیم و به این وسیله تلاش و زحمات شبانه روزی پرسنل خدوم و پرتلاش اداری و یگان حفاظت در نزد افکار عمومی زیر سوال نرود.

ثبت دیدگاه