• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان: دفتر کاریابی در شهرستان انار راه‌اندازی می‌شود / معافیت مالیاتی ۸۰ درصدی سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی

  • 10 دی 1392 - 0:05
معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان: دفتر کاریابی در شهرستان انار راه‌اندازی می‌شود / معافیت مالیاتی ۸۰ درصدی سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: با ایجاد دفتر کاریابی در شهرستان انار موافقت شده و به زودی ایجاد می‌شود.

احمد خواجه‌زاده که در جلسه‌ کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان انار سخن می‌گفت، افزود: اشخاص حقوقی که در شهرک صنعتی اقدام به تأسیس شرکت یا کارخانه کنند به مدت چهار سال، ۸۰ درصد معافیت مالیاتی دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، احمد خواجه‌زاده  با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در ۱۹ دی ماه اظهار داشت: در بحث اقتصاد باید برای رونق فضای کسب و کار از همه امکانات و فرصت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم این فضا را تسهیل کنیم.

وی افزود: یکی از عوامل کندکننده فضای کسب و کار مسئله مالیاتی است که در کشورهای دیگر شش تا ۹ نوع مالیات داریم، اما در کشور ایران بالای ۱۲ نوع مالیات وجود دارد به همین دلیل از نظر فضای کسب و کار در ایران رتبه فاجعه باری داریم.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: امروزه فضای کشور به سمت فضای کسب و کار پیش می‌رود و باید بخش خصوصی بیاید تا این فضا درست شده و اینها وارد عرصه تولید شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان انار جزو شهرستان‌های پیشقدم بوده و قرار است، همایش خوبی برگزار شود، گفت: توانمند ‌کردن متقاضیان سرمایه‌گذاری، پیوند مراکز علمی و صنعتی و فراهم کردن بازار رقابت از دستاوردهای برگزاری اینگونه همایش‌ها است.

خواجه‌زاده عنوان کرد: در بحث بنگاه‌های زودبازده اقتصادی تسهیلاتی وجود دارد و چنانچه طرحی با توجیه اقتصادی و نیاز به سرمایه در گردش داشته باشد، می‌تواند این تسهیلات را در اختیار بگیرد که نرخ سود آنها بین ۱۹ تا ۲۵ درصد است.

در این جلسه تعدادی از صنعت‌گران و صاحبان شرکت‌ها به بیان مشکلات خود پرداختند که عمده مشکلات کارخانه‌ها بحث عدم وجود زیرساخت‌های شهرک صنعتی از قبیل تلفن، گاز، آب مناسب، فضای سبز و … بود.

همچنین مشکل مالیات از دیگر مسائلی بود که سرمایه‌گذاران به آن اشاره کردند که معاون اداره کل امور مالیاتی استان کرمان از تخفیف و بخشودگی برخی مالیات‌ها بر اساس قانون خبر داد و افزود: اشخاص حقوقی که در شهرک صنعتی اقدام به تأسیس شرکت یا کارخانه کنند به مدت چهار سال، ۸۰ درصد معافیت مالیاتی دارند.

ثبت دیدگاه