• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

امضای تفاهم‌نامه هوانوردی با دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان

  • 09 آذر 1396 - 12:16
امضای تفاهم‌نامه هوانوردی با دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است؛ صنعت هواپیمایی نقش برجسته‌ای در ساختار روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارد به همین جهت ورود صنعت هوانوردی به هر استانی موجب شکوفایی آن استان خواهد شد.

احمد انارکی در جلسه امضاء تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی و آموزشی هوانوردی  با دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان و شرکت‌های هوانوردی اعلام کرد: بروز تغییرات شدید در محیط اقتصادی-اجتماعی جهان در چند دهه‌ گذشته، صنعت هوانوردی را دچار تحولات اساسی کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: صنعت هواپیمایی به اقتضای نقش برجسته‌ای که در ساختار روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ملل جهان دارد. از بدو پیدایش تاکنون به‌عنوان یکی از صنایع پیشتاز موردتوجه خاص قرار داشته و در سایه تحقیقات مستمر و بدون وقفه پژوهشگران و متخصصان و صرف هزینه‌های گزاف به پیشرفته‌ای شگرفی دست‌یافته است

انارکی با بیان اینکه در ساختار این صنعت از علوم و فنون پیچیده و عدیده‌ای بهره‌گیری شده و حاصل پژوهش محققان زیادی روانه آن شده است، افزود: ورود صنعت هوانوردی به هر استان موجب شکوفایی آن استان شده است. ایجاد مراکز هوانوردی عمومی موجب ارائه خدمات تخصصی ازجمله پایش محیط‌زیست، کنترل حفر چاه‌های غیرمجاز ، کنترل ترافیک جاده‌ای، خدمات بخش کشاورزی و….که همگی این خدمات موجبات رشد و بالندگی در منطقه فعالیت هوانوردی می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی افزود: انتظار می‌رود دولت ضمن توجه به نوسازی ناوگان هوایی نگاه ویژه‌ای‌ نیز  به توسعه بخش‌های مختلف صنعت هوانوردی از جمله هوانوردی عمومی و ایر تاکسی نیز داشته باشد تا مقدمات اقتصادی‌تر شدن فرودگاه‌های کم‌بازده فراهم شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس  اضافه کرد: در فاز نخست این همکاری آموزش خلبانی شخصی در رده فوق سبک و در فاز دوم تربیت نیروی متخصص فنی و در فاز سوم تحقیقات علمی و پژوهشی را برای ساخت و تولید شاهد خواهیم بود.

در این جلسه محمدعلی دهقان با استقبال از تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی و آموزشی هوانوردی  با دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان و شرکت‌های هوانوردی گفت: دانشگاه ولی‌عصر با امکانات منحصربه‌فرد خود آمادگی خود را برای تحقق این مهم اعلام داشته و در زمینه پژوهشی هم در بخش‌های ساخت قطعات با شرکت‌های دانش‌بنیان در کل کشور همکاری لازم به عمل خواهد آمد.

دهقان با اشاره به بخش فعال تحقیقات دانشگاه ولی‌عصر توضیح داد:  دانشکده‌های مرتبط آمادگی همکاری را اعلام داشته و در فاز اول تفاهم‌نامه  طراحی و ساخت تونل باد تفریحی و همچنین در بخش کربن دانشگاه تحقیقات مرتبط با ساخت لاستیک هواپیمای سبک را در دستور کار قرار خواهیم داد .

او با توجه به نگاه توسعه‌ای‌ دانشگاه ابراز کرد: در نگاهی متفاوت علاوه بر همکاری با کلیه مراکز علمی و تحقیقاتی هوانوردی آمادگی انتشار و اشتراک پژوهش‌های انجام‌شده را به‌منظور توسعه علمی و تحقیقاتی صنعت هوانوردی را خواهیم داشت.

در ادامه جلسه با حضور مهدی ایرانمنش مدیر انجمن ملی پرواز ایران و رئیس هیئت‌مدیره شرکت هوانوردی افشید کارمانیا و خلبان عسکری مدیرعامل شرکت بال‌های گردان پارس تفاهم‌نامه سه‌جانبه علمی و تحقیقاتی هوانوردی شهرستان رفسنجان به امضاء رسید.

ثبت دیدگاه