• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

استاندار کرمان خطاب به مدیران استان: باعث دلسردی سرمایه‌گذاران نشوید

  • 15 بهمن 1392 - 0:05
استاندار کرمان خطاب به مدیران استان: باعث دلسردی سرمایه‌گذاران نشوید

استاندار کرمان با بیان اینکه باید توجه جدی ستاد سرمایه‌گذاری استان به روش‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی باشد اظهار کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید دقت کنید کاری انجام ندهید که موجب دلسردی سرمایه‌گذاران شود و سرمایه‌گذاران را جذب کنید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،” علیرضا رزم‌حسینی” شامگاه امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمان، با بیان اینکه همه ما باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم اظهارکرد: دولت قصد دارد موانع سرمایه‌گذاری را برطرف کند و خوشبختانه در استان کرمان نیز حمایت جدی از بخش خصوصی در بخش عامه مردم با استفاده از پول‌های خرد مردم و پذیره‌نویسی و در بخش کلان استفاده از سرمایه‌گذاری‌های کلان، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سرمایه‌گذاران باید اطلاعات دقیقی را از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمان تهیه کنند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند و باید با انگیزه جدی که در مدیران استان وجود دارد شاهد حضور جدی سرمایه‌گذاران وجذب واقعی سرمایه‌ها برای طرح‌های استان باشیم.

زمان برگزاری همایش‌های میلیونی و بدون کارایی گذشته است

استاندار کرمان با بیان اینکه باید توجه جدی ستاد سرمایه‌گذاری استان به روش‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی باشد اظهار کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید دقت کنید کاری انجام ندهید که موجب دلسردی سرمایه‌گذاران شود و سرمایه‌گذاران را جذب کنید و استانداری کرمان و سیستم اجرایی در این خطه از سرمایه‌گذاران حمایت جدی می‌کند و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری مردم و همچنین بخش خصوصی قوی و قدرتمند ادامه دارد.

رزم حسینی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید زمینه را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فراهم کرده است اظهار کرد: برخی بانک‌های خارجی کارهای پوششی اعتباری خود را در ایران آغاز کرده‌اند که باید از این فرصت طلایی بهره خوبی ببریم و و مسیر روشنی برای رفع تحریم‌ها باز شده و آرامش خوبی در کشور حاکم شده است.

وی ادامه داد: زمان برگزاری همایش‌های میلیونی و بدون کارایی گذشته است، امید زیادی داریم که در پایان سال آینده بتوانیم همایشی بدون تشریفات برگزار وسرمایه‌گذاری واقعی را به همگان نشان بدهیم.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه دولت در حال بررسی موانع سرمایه‌گذاری است، اذعان کرد: بخشی از این مشکلات شناسایی شده که اقدامات لازم برای رفع موانع در حال پیگیری است و پروژه‌ها باید با ارقام صحیح و بروز شده به سرمایه‌گذار اعلام شود و ستاد در این زمینه پویا و فعال عمل کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه هماهنگی بین دستگاه‌ها می‌تواند گره‌گشای دستگاه دولتی دیگر باشد تصریح کرد: یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن سرمایه‌گذاری‌ها در استان کرمان عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است که دچار مسائل جاری شده‌اند.

وی با اشاره تشکیل شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان بیان کرد:این شورا باید ارتباط تنگاتنگی با ستاد سرمایه‌گذاری داشته باشد و پیشنهادات جلسات سرمایه‌گذاری را شورای گفت‌وگوی نخبگان استان ارائه کند.

سقوط کرمان از رتبه اول به نهم جذب سرمایه گذاری خارجی

رزم‌حسینی در پایان با اشاره به کسب رتبه نهم استان کرمان در جذب سرمایه‎های خارجی، خاطرنشان کرد: باید علت این مسئله مشخص شود که چرا استان کرمان که سال گذشته رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی را داشته امسال رتبه نهم را دارد.

راه اندازی سازمان عمران کویر کرمان

 وی ادامه داد: یک هزار میلیارد تومان پروژه آبرسانی به روستاهای کرمان آماده واگذاری به بخش خصوصی است که دولت خرید تضمینی آب را از این سرمایه‌گذاران انجام می‌دهد و این امر یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به شمار می‌رود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فاز غربی شبکه فاضلاب شهر کرمان با هزینه ۶۰۰ میلیارد تومان آماده واگذاری به بخش خصوصی است، ادامه داد: راه‌اندازی تصفیه‌خانه غرب شهر کرمان فرصت مناسبی برای جبران کمبود آب در این کلانشهر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان عمران کویر کرمان با هدف تمرکز بر ظرفیت‌های کویر راه‌اندازی می‌شود.

ثبت دیدگاه