• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

“هزار نفر در انار بیکار هستند”

  • 26 تیر 1398 - 23:56
“هزار نفر در انار بیکار هستند”

جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان می‌گوید هزار نفر در انار بیکار هستند که برای ۵۰۰ تن از آن‌ها اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان روز چهارشنبه ۲۶ تیر با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان انار گفت: ۱۲ پروژه توسط معین اقتصادی در قالب طرح‌های سه ساله و ۱۴ طرح سرمایه گذاری درحال اجرا است که با اتمام عملیات اجرایی این طرح‌ها امسال ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در انار ایجاد می‌شود.

وی افزود: حدود یک هزار نفر بیکار در شهرستان انار وجود دارد و نرخ بیکاری این شهرستان کمتر از ۹ درصد برآورد می‌شود که نسبت به میانگین استان کرمان پایین‌تر است.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی در حوزه سرمایه گذاری روی اشتغالزایی برای یکهزار نفر بیکار شهرستان انار بوده و در کارگروه‌ها جذب ۵۰۰ نفر اشتغال سالانه برای شهرستان پیش بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۱۴ طرح با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان توسط بخش غیر دولت تصویب و در حال اجرا است که با اجرای آن ۲۰۶ نفر اشتغالزایی از این طرح‌ها حاصل می‌شود.

وی افزود: این طرح‌ها در سال ۹۸ و ۹۹ به بهره برداری می‌رسد و مشکلات طرح‌ها در حوزه دستگاه‌های اجرای استان کرمان پیگیری می‌شود.

رودری بیان کرد: ۱۲ طرح معین‌های اقتصادی نیز با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به تصویب رسیده که ۲۶۶ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: نشست امروز بنا به تاکید استاندار کرمان به صورت عملیاتی دنبال می‌شود و در این زمینه ۱۴ طرح دارای مشکل وجود دارد که به همراه دعوت نامه به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان اعلام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: اگر این طرح‌ها اجرا شود بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود که بخش بزرگی از بیکاری انار را پوشش می‌دهد که برخی از طرح‌ها مشکل بانکی دارد و مابقی در حال اجرا است.

وی گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی در قالب پروژه‌های محرک و اشتغالزا برای رونق تولید و سرمایه گذاری در شهرستان‌ها و استان کرمان دنبال می‌شود.

رودری تاکید کرد: ۵۱ درصد اقتصاد و اشتغال شهرستان انار مربوط به بخش کشاورزی، ۲۱ درصد در حوزه صنعت و معدن و ۲۸ درصد در بخش خدمات است و اقتصاد تک محصولی در کشاورزی انار مشاهده می‌شود.

ثبت دیدگاه