• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

معاون شهردار: کرونا درآمد شهرداری شیراز را به صفر رساند

  • 01 اردیبهشت 1399 - 9:08
معاون شهردار: کرونا درآمد شهرداری شیراز را به صفر رساند

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه سلامت مردم در اولویت کاری مجموعه شهرداری قرار دارد، تاکید کرد: آغاز فعالیت مشاغل و شلوغی شهر در یک ماه آینده می تواند فاجعه آفرین باشد.

محمدرضا محمد حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه در ایام کرونا به ما ابلاغ کرده اند که دستفروشان و بازارچه ها باید فعالیت‌شان متوقف باشد، افزود: هنوز تاریخ فعالیت این افراد و دستفروشان مشخص نیست اما به محض ابلاغ ستاد کرونا مجموعه شهرداری آن را اجرایی می کند.

وی با بیان اینکه وضعیت زندگی و درآمد دستفروشان مناسب نیست، ادامه داد: برای حمایت از این قشر پیگیری هایی جهت  اختصاص بسته های حمایتی به دستفروشان انجام داده ایم اما نباید فراموش کرد که حمایت از دستفروشان وظیفه شهرداری نیست.

 معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا، حدود دو ماه است که شهرداری شیراز هیچ در آمدی نداشته است، ادامه داد: مجموعه شهرداری شیراز ماهیانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق و مزایا به مجموعه پرسنل پرداخت می کند.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری شیراز با بیان اینکه تصمیم در حوزه کرونا و روش کنترل این بیماری در سطح شهر شیراز بر اساس و منطبق با تصمیمات ستاد ملی و استانی ستاد کرونا است، گفت: مجموعه شهرداری شیراز تصمیماتی که در این بخش اتخاذ می‌شود را اجرا می‌کند.

حسن پور با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد دستفروشانی که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده اند را در اختیار نداریم، بیان کرد: در سطح شهر شیراز حدود ۸۰۰ نفر از افراد در بازارچه های روز و حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر هم در خیابان زند به صورت دستفروشی در کنار خیابان فعالیت می کنند که شیوع بیماری کرونا باعث شد تمام این افراد فعلا بیکار شوند.

 معاون خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه طبق آمارها ۲۶ نفر از افراد در شیراز به واسطه حمل و نقل عمومی به کرونا مبتلا شدند، افزود: بنابر این عقل سلیم حکم می‌کند که در حوزه عمومی باید فکر اساسی کنیم و از فعالیت این بخش جلوگیری کنیم.

حسن پوربا اشاره به اینکه تاکنون شهرداری و شورای شهر شیراز در جهت حفظ سلامت مردم و شهروندان به این نتیجه رسیده اند که فعلا حمل و نقل عمومی نباید فعال شود، ادامه داد: اگرچه فعالیت های شهرداری مانند بهسازی معابر، ایجاد فضای سبز در جهت سلامت مردم است بنابر این در حال حاضر سلامت مردم اولویت کاری مجموعه شهرداری شیراز است.

معاون‌خدمات شهری شهرداری شیراز در ادامه با بیان اینکه سایر حوزه‌های شهرداری در تلاش‌اند تا فعالیت‌شان را طبق روال گذشته انجام دهند، بیان کرد: تمام حوزه های شهرداری مانند پسماند، مشاغل شهری و … با مشکل خاصی مواجه نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان آرامستان های شهرداری علاوه بر موضوع دفن بیماری کرونا به موضوع شست و شو این عزیزان ورود کرده است، خاطر نشان کرد: تمام مجموعه شهرداری در حال حاضر با یک برنامه‌ریزی مناسب در حال پیشبرد امور شهر است.

حسن پور با اشاره به اینکه مدیریت بحران شهرداری شیراز از زمان شیوع کرونا با تجهیز وسایلی که در اختیار دارد، سعی کرده است در بخش ضد عفونی شهر موفق عمل کند، گفت: بی شک شیراز یکی از شهرهای موفق در این بخش بوده است.

معاون‌خدمات شهری شهرداری‌شیراز با اشاره به اینکه در صورت تداوم آغاز فعالیت‌ها و مشاغل بی‌شک آینده روشنی برای شهر و سلامتی مردم نمی‌بینیم، افزود: با نهایت تاسف عرض می‌کنم شلوغی شهر شیراز در روزهای گذشته بیانگر این موضوع است که در یک ماه آینده شاهد یک فاجعه بسیار سنگین خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه دفن افرادی که به واسطه بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند بر اساس مصوباتی است که پروتکل ستاد ملی کرونا و دانشگاه علوم پزشکی به ما اعلام می کند، تصریح کرد: تمام فعالیت های ما در تمام بخش ها طبق این پروتکل انجام می شود و این در حالیست که قطعه خاص و ویژه ای را در دارلرحمه شهر شیراز و آرامستان احمدی برای این افراد در نظر گرفته شده است. از همین رو طبق دستورالعمل های ارسالی دفن این افراد در کنار دیگر قبور مشکلی ایجاد نمی کند.

ثبت دیدگاه