• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

صدور اولین “پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها” برای پسته نی‌ریز

  • 03 اردیبهشت 1399 - 13:57
صدور اولین “پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها” برای پسته نی‌ریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: اولین پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها در شهرستان نی ریز برای باغ محمود خزایی پسته کار نمونه این شهرستان، در سطح ۲۵ هکتار صادر شد.

علیرضا بصیری افزود: بر اساس این گواهینامه که زیر نظر سازمان جهادکشاورزی و اداره کل استاندارد استان فارس صادر می شود، حد مجاز آلاینده ها و باقیمانده سموم و آفت کش ها مورد تایید است.  

 وی با اشاره به اینکه محصول گواهی شده به محصولی اطلاق می شود که حداقل ترکیبات سمی در آن وجود داشته باشد، ابراز کرد: در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، استانداردهای داخلی به منظور مدیریت تولید وجود دارد که این گواهی یکی از آن ها بوده که با همکاری وزارت خانه های جهادکشاورزی و بهداشت و درمان و زیرنظر ادره کل استاندارد صادر می شود.        

بصیری با اشاره به صدور اولین گواهی ارگانیک انار فارس در نی ریز در سال گذشته، یادآور شد: تولید محصولات گواهی شده، سالم  و ارگانیک از اولویت های بخش کشاورزی است که در همین زمینه مراجع مربوطه پس از آزمایش های لازم، اقدام به صدور گواهی های ICM، استاندارد تشویقی و ارگانیک می کنند که در راس همه آن ها  گواهینامه مدیریت محصولات کشاورزی ارگانیک قرار دارد.        

شهرستان نی ریز با بیش از ۲۰هزار هکتار پسته مقام اول سطح زیر کشت و تولید پسته  استان فارس را داراست.

ثبت دیدگاه