• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

فعالیت بیش از ۵ هزار تعاونی در سطح استان فارس

  • 28 اردیبهشت 1399 - 17:48
فعالیت بیش از ۵ هزار تعاونی در سطح استان فارس

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: هم اکنون ۵ هزار و ۴۰۹ تعاونی با ۳میلیون و ۸۳۲ هزار و ۹۰۶ عضو در سطح این استان فعالیت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس؛ زهرا عواطفی فرد افزود: که فعالیت این تعداد شرکت تعاونی با سرمایه ۸ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ۶۸۱ هزارو ۲۴۱  هزار ریال سرمایه  برای ۷۵ هزار و ۵۳۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه سال گذشته  412  شرکت تعاونی با ۹هزار و هفتادو دو نفر عضو در استان تشکیل شده است؛ تصریح کرد: این تعاونی ها با سرمایه بیش از ۳۸ میلیارد ریال زمینه اشتغال۶ هزار و ۸۵ نفر را فراهم  شده است و سال گذشته این استان کسب رتبه نخست کشور را در تشکیل اتحادیه ها و شرکت های تعاونی درکل و به صورت جزء در تشکیل شرکت های  تعاونی روستا تعاون، بانوان ، فراگیر ملی، اتحادیه شرکت های تعاونی، تامین نیاز مشاغل خانگی رتبه اول کشور  را به خود اختصاص داده است. 

عواطفی فرد گفت: برای مدیران و اعضای تعاونی ها به صورت مجازی و حضوری دوره ها و کلاسهای آموزشی  برگزار می شود که در سال گذشته ۳۲۰۰۰ نفرساعت آموزش مجازی و ۷۱۷۰۰ نفر ساعت نیز آموزش های مهارتی مدیریتی ، تخصصی و حقوقی  را فرا گرفته اند .

وی اضافه کرد : طی دو سال گذشته حدود ۲۳ شرکت تعاونی با تخلفات عمده به مراجع قضایی معرفی شدند که حدود ۱۱ شرکت تعاونی رای عزل آن ها صادر شده و حدود میلیاردها از ضررو زیان و منافع اعضاء در این راستا جبران شده است.

ثبت دیدگاه