• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

نوبخت: هیچ عذری برای تاخیر در اتمام آزاد راه شیراز – اصفهان پذیرفتنی نیست

  • 05 تیر 1399 - 10:48
نوبخت: هیچ عذری برای تاخیر در اتمام آزاد راه شیراز – اصفهان پذیرفتنی نیست

معاون رییس‌ جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به مهیا بودن منابع مالی و اراده‌ای که در ۲ وزارتخانه راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای اتمام پروژه آزادراه شیراز – اصفهان وجود دارد، هیچ عذر و بهانه‌ای برای تاخیر در اتمام این طرح پذیرفتنی نیست.

محمد باقر نوبخت، عصر چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان افزود: هرآنچه را که دولت در بحث تامین مالی این پروژه تعهد کرده انجام خواهیم داد و قبل از پایان شهریور امسال ۵۰۰ میلیارد تومانی را که برآورد مالی این طرح است، انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان از این رقم را برای تخصیص اقدام کرده‌ایم و ۳۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده را نیز قبل از پایان شهریور ۹۹ تامین خواهیم کرد.
وی بیان کرد: بی‌شک در مسیر تکمیل این پروژه از کمک و همراهی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز از منظر مسوولیت ملی بهره‌مند خواهیم شد.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: گرچه از پشتکار استاندار فارس اطلاع دارم اما انتظار می‌رود که به صورت روزانه از روند تکمیل این پروژه گزارش تهیه و در اختیار وزرای راه و شهرسازی و دفاع قرار داده شود.
نوبخت اظهار داشت: بنابراین امروز این وعده را بگیریم که آزاد راه شیراز – اصفهان حداکتر تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.
وی، ضمن ابلاغ پیام قدردانی رییس جمهوری از دست‌اندرکاران اجرای این پروژه بزرگ، گفت: آنچه وزیر راه و شهرسازی و همکارانشان در این زمینه انجام می‌دهند ماموریت ذاتی این وزارتخانه است که در خور تقدیر و تشکر است و امروز به جرات می‌توان گفت که کشور به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است.
نوبخت اضافه کرد: رییس جمهوری همچنین به سازمان برنامه و بودجه ماموریت دیگری محول کرد و آن این بود که از پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان از نظر مالی به شکل ویژه حمایت کنیم و بنابراین ما از این پروژه اعلام پشتیبانی مالی می‌کنیم.

وی، ضمن تشریح مزایای آزاد راه شیراز – اصفهان بیان داشت: تمام مزایای این پروژه یک طرف و اینکه با ساخت این پروژه جان یک هموطن در امان بماند نیز برای دولت دارای اهمیت بسیار است.
رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: تمام خدمات و فعالیت‌ها ظرف این سال‌ها در کشور در شرایطی انجام شده که در یک رویارویی بزرگ با دولت زورگوی آمریکا قرار داریم، دولتی که حتی به شهروندان خودش هم رحم نمی‌کند.
نوبخت، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیراز اقدام وزارت دفاع در تامین امنیت کشور، افزود: هیچ دشمنی نمی‌تواند از موشک‌های شما در امان باشد اگر بخواهد چشم بد به این خاک پاک بیاندازد، این وزارتخانه در کنار این امر مهم در زمان صلح نیز علاوه بر تامین امنیت کشور، طبق قانون اساسی در کار سازندگی و توسعه ایران نیز همکاری بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: دشمن می‌کوشد که با استفاده از تمام ابزارها در بازار اقتصاد ما رخنه کند و جمهوری اسلامی را از خدمت‌رسانی باز دارد اما همچنان خدمات رسانی و حرکت رو به جلو در کشور ما در سایه همدلی و اتحاد در حال تحقق است.
آزاد راه شیراز – اصفهان یک پروژه ملی است که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال اجراست.
از جمله مزایای این پروژه می‌توان به کاهش حدود ۱۳۵ کیلومتری مسیر شیراز – اصفهان، کاهش ۲ ساعته زمان سفر، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه تصادفات جاده‌ای و کاهش استهلاک خودروهای عبوری اشاره کرد.
برای اجرای این پروژه که هم‌اینک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکنون افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.

ثبت دیدگاه