• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شهردار شیراز: اعتبارات تامین شود خط سه مترو شیراز ۵ ساله به بهره برداری می‌رسد

  • 09 مرداد 1399 - 12:00
شهردار شیراز: اعتبارات تامین شود خط سه مترو شیراز ۵ ساله به بهره برداری می‌رسد

شهردار شیراز گفت: در صورت تامین اعتبار کافی برای خط سه مترو این کلانشهر، می‌توان ظرف مدت کمتر از ۵ سال این پروژه را تقدیم مردم شیراز کرد.

حیدر اسکندرپور پنج‌شنبه ٩ مرداد در آیین آغاز عملیات اجرایی خط۳ مترو شیراز که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: خط یک و دو مترو شیراز همزمان آغاز شد و امروز ایستگاه بیستم خط یک آماده افتتاح است.

او بیان کرد: سال گذشته با انجام شش و نیم کیلومتر حفاری اتفاق مبارکی در خط دو  مترو شیراز افتاد و پس از آن بلافاصله ریل گذاری آغاز شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه خط دو مترو با سه ایستگاه تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد، عنوان کرد: البته این مهم منوط به رفع مقدمات است.

اسکندرپور ادامه داد: در سفر معاون اول رئیس جمهور به شیراز مقرر شد که سال‌های ٩٧ و ٩٨ اوراق مشارکت ششصد میلیارد تومانی به مترو شیراز اختصاص داده شود که در سال ٩٧ محقق شد اما در سال ٩٨ تنها ٣٠٠ میلیارد تومان تخصیص یافت و ٣٠٠ میلیارد تومان دیگر را به مشهد دادند!

او انتشار و عرضه اوراق مشارکت ویژه توسعه مترو در کلانشهرها را یک اتفاق مبارک در دولت تدبیر و امید دانست و گفت: امید است با تداوم این مهم شاهد توسعه خطوط ریلی مترو در کلانشهر شیراز باشیم.

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه خط سه یکی از مهمترین خطوط مترو شیراز است و اگر امروز می‌خواستیم تصمیم بگیریم که اولویت راه‌اندازی خطوط ریلی با کدام خط است، قطعا این خط را به دلیل تردد بالا انتخاب می‌کردیم، گفت: ظرف یکی دو سال آینده سهم ۵٠ درصدی شهرداری شیراز برای احداث این خط را تامین خواهیم کرد.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خط دو مترو شیراز نشان داد که اگر حمایت شود می‌تواند حفاری خط سه مترو را هم تا پایان سال آینده به اتمام برساند.

ثبت دیدگاه