• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

حدود ۹ درصد از منابع بانکی کشور در اختیار فارس است

  • 11 مرداد 1399 - 7:38
حدود ۹ درصد از منابع بانکی کشور در اختیار فارس است

رئیس سازمان مدیریت برنامه و برنامه ریزی فارس گفت: اگر استان تهران به علت مرکزیت از بررسی خارج شود فارس دارای ٩ درصد منابع بانکی کشور به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

حسن نوروزی عصر پنج‌شنبه ۹ مرداد در شورای اقتصاد مقاومتی فارس که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، درآمد مصوب این استان را سه هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان ذکر کرد که بالغ بر ٩٣ درصد از این درآمدها محقق شده است.

او ادامه داد: امسال درآمدهای استان فارس افزایش یافته و به چهار هزار میلیارد تومان رسیده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس همچنین با اشاره به عدد ۵۰ درصدی نسبت مصارف به منابع استان، ابراز امیدواری کرد که منابع استان به فارس بازگردد. 

نوروزی با بیان اینکه سهم فارس طی سال‌های ٩٠ تا ٩۵ در تولید ناخالص ملی ۴.۷ درصد بوده و این استان پنجمین استان کشور در حوزه اقتصاد بوده است، گفت: میزان تولید ناخالص استان فارس سالانه بالغ بر ١٣ میلیارد تومان بوده که از میانگین کشوری که ١۶ میلیارد تومان بوده، کمتر است. 

او تاکید کرد: ٨.٢  درصد از تولیدات کشور در فارس است و این استان دارای مزیت ضمنی در حوزه کشاورزی است و توانسته جایگاه خوبی در کشور کسب کند.

نوروزی همچنین به میزان صادرات استان فارس اشاره و تاکید کرد: سهم سه درصدی صادرات کشور مربوط به  فارس بوده و اگر سهم منابع نفتی از این میزان کاهش یابد استان فارس در حوزه صادرات دارای سهم چهار درصدی صادرات در کشور خواهد بود. 

او همچنین یادآور شد: خطوط ریلی در استان فارس دارای مشکلاتی است و اگر ارتباط خطوط ریلی با صنایع تولیدی برقرار شود، میزان هزینه‌های تحمیل شده به شرکت‌های تولیدی کاهش چشم گیری خواهد یافت.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، این استان در حوزه‌های مختلفی دارای مزیت است و از جمله این مزیت‌ها می‌توان به قطپ پزشکی، قطب کشاورزی و گردشگری اشاره کرد.

ثبت دیدگاه