• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024

افزایش ۵ برابری جذب سرمایه گذاری خارجی در فارس

  • 16 مرداد 1399 - 17:41
افزایش ۵ برابری جذب سرمایه گذاری خارجی در فارس

استاندار فارس گفت: در سه ماهه نخست امسال میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در این استان ۴۳۳ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از ۲.۵ برابر و در مقایسه با سال ۹۷، پنج برابر افزایش داشته است.

عنایت‌الله رحیمی، افزود: در سه ماهه نخست سال ۹۹ در استان فارس ۱۲ طرح با سرمایه‌گذاری ۴۳۳ میلیون دلار انجام شد که این رقم در سال ۱۳۹۸، ۱۱ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۸۱ میلیون دلار و در سال ۱۳۹۷، ۱۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۹۵ میلیون دلار بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با این شرایط تحریمی رشد پنج برابری جذب سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به سال ۱۳۹۷ توفیق خوبی است و به نظر می‌رسد در صورت رفع یکسری محدودیت‌ها، امکان و ظرفیت، بیشتر از این میزان سرمایه‌گذاری در استان فارس وجود دارد.

رحیمی، درمورد برنامه‌های صنعتی پیش روی استان فارس، گفت: یک برنامه اجرایی با ۳۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری تهیه و به سه زبان ترجمه شده که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود.

وی بیان کرد: صنایعی که پیشرفت فیزیکی آن‌ها بالای ۶۰ درصد است تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار فارس، به تعداد محدود صنایع مادر در استان فارس در طول ۴۰ سال گذشته اشاره و بیان کرد: کارخانه آلومینیوم جنوب لامرد که ابتدای امسال افتتاح شد، ایران را در سطح بین‌المللی از رتبه هجدهم به رتبه چهاردهم رساند و این کار بزرگی است و ما صادر کننده شمش آلومینیوم شدیم.

رحیمی افزود:در حال حاضر حداقل سه کارخانه فولاد در فارس در دست احداث است که ۲ کارخانه آن در حال بهره‌برداری و تولید است و بیشترین ارزش صادراتی غیرنفتی ما در سال گذشته مربوط به صادرات شمش فولاد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به عنوان بزرگترین کارخانه کربنات سدیم در خاورمیانه، روز نهم مردادماه ۹۹ با دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

ثبت دیدگاه