• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

رشد۴۸ درصدی خرید گندم از کشاورزان فارس

  • 19 مرداد 1399 - 15:39
رشد۴۸ درصدی خرید گندم از کشاورزان فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در نشست شورای کشاورزی استان گفت: تاکنون ۹۱۲ هزار و ۷۴۲ تن گندم از کشاورزان خریداری شده که در مقایسه با پارسال رشد ۴۸ درصدی دارد.

قاسمی افزود:با همکاری شرکت غله و تعاون روستایی در ۱۴۲ مرکز ،گندم برای نگهداری و ذخیره سازی به عنوان محصول استراتژیک و کارخانجات تولیدی مانند ماکارونی و آرد خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس هم در این نشست گفت: تا امروز نزدیک به ۲۰۵۹ میلیارد تومان یعنی ۹۴ درصد از مطالبات کشاورزان گندم‌کار پرداخت شده و با پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان به کلزاکاران نزدیک به ۱۰۰ درصد مطالبات آنان نیز تسویه شد.

لطیف رستاد با اشاره به اینکه امسال در استان فارس۳۵۰ هزار تن حمل درون استانی داشته ایم که ۳۳ درصد در مقایسه با پارسال افزایش داشته است، افزود: ۱۳۳ هزار تن حمل برون استانی و علاوه برآن ۲۵ هزار تن حمل ریلی در استان داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس نیز با بیان اینکه با توافق کامل خرید گندم رو به پایان است، گفت: امسال خیلی بهتر از سال‌های گذشته گندم تولید شده در چرخه خرید توافقی یا تضمینی قرار گرفت.

هدایت رحیمی بیان کرد: تاکنون ۳۳ هزارتن گندم به صورت توافقی خریداری شده است که ۲۸ هزارتن مربوط به سازمان تعاون روستایی است.

ثبت دیدگاه