• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

لزوم تسریع در صنعتی شدن استان فارس

  • 08 مهر 1399 - 13:32
لزوم تسریع در صنعتی شدن استان فارس

استاندار فارس با اشاره به توانمندی‌های این استان در بخش‌های مختلف، خواستار همراهی برای تسریع در روند صنعتی شدن فارس با استقرار صنایع مختلف، شد.

دکتر عنایت‌الله رحیمی که به تهران سفر کرده است در دیدار با مدیرعامل و معاونان شرکت صنایع پتروشیمی ایران، گفت: استان فارس با برخورداری از توانمندی‌های فراوان نیروی انسانی و منابع متعدد در حوزه پتروشیمی و صنایع شیمیایی، نیازمند برنامه‌ریزی و حمایت مجموعه وزارت نفت برای فعال شدن پتانسیل‌های موجود است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، رحیمی با تاکید بر لزوم محقق شدن راه‌اندازی صنایع شیمیایی در استان فارس، افزود: صنعت پایه پتروشیمی و صنایع شیمیایی در استان فارس می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و رفع نیازمندی‌های کشور در محصولات استراتژیک شیمیایی و تقویت تولید در سال جهش تولید، گام مهمی در توسعه و صنعتی شدن استان فارس باشد.

او اضافه کرد: متاسفانه فارس در حوزه صنایع شیمیایی علی‌رغم همه امکانات موجود و مناسب، فارس هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله دارد؛ به همین دلیل تلاش می‌شود تا با حمایت صنایع پتروشیمی، در کمترین زمان نسبت به راه‌اندازی واحدهای صنعتی مرتبط با پتروشیمی و صنایع شیمیایی، اقدام شود.

براساس این گزارش، مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران نیز با تایید توانمندی‌های فارس، گفت: شرکت پتروشیمی از طرح‌ها و ایده‌های نوین و پیگیری‌های مجدانه استاندار فارس استقبال می‌کند و امیدواریم با تلاش‌های درحال انجام در آینده‌ای نزدیک شاهد راه اندازی واحدهای صنعتی و شیمیایی و در استان فارس باشیم.

بهزاد محمدی افزود: شرکت صنایع پتروشیمی ایران آمادگی دارد تا با نگاه ویژه به قابلیت‌های استان فارس علاوه بر رسیدگی و پیگیری مشکلات واحدهای موجود نسبت به صدور مجوزهای لازم در گسترش و راه اندازی صنایع شیمیایی همکاری و مساعدت کند.

ثبت دیدگاه