• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد پاسارگاد فارس

  • 11 مهر 1399 - 12:02
آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد پاسارگاد فارس

طی مراسمی و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، عملیات اجرایی فاز چهارم زنجیره تکمیل فولاد پاسارگاد آغاز شد.

صبح جمعه ۱۱ مهر، فاز چهارم طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار از توابع استان فارس، با ظرفیت تولید انواع نورد و کلاف  فولادهای آلیاژی و کیفی به میزان یک میلیون تن با  میزان سرمایه گذاری بیش از  ۲۱  هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۸۷۰ نفر آغاز شد.

رئیس سازمان صمت فارس در این آئین گفت: با بهره برداری از این طرح ضمن تامین مواد اولیه مورد نیاز و تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد همچنین جهش تولید، توسعه بیش از پیش فعالیتهای اقتصادی و اشتغال پایدار در صنایع پایین دستی  فولاد سازی، صنایع ساختمانی، الکترود، فنر سازی را نیز بدنبال خواهد داشت.

حمیدرضا ایزدی، به راهکارهای تحقق جهش تولید اشاره کرد و افزود: حمایت از تولیدات صادرات محور، برنامه ریزی و ایجاد شرایط برای افزایش ظرفیت و توسعه واحدهایی که محصولاتی با قابلیت رقابت پذیری داخلی و همچنین بازارهای صادراتی دارند و در حال حاضر به صورت نیمه فعال است.

او افزود: افزایش بهره وری واحدهای تولیدی از طریق بازسازی، نوسازی و بروز رسانی ماشین آلات و تجهیزات خط تولید، پیگیری برای تخصیص اعتبار و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ بهره کم توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری با حداقل بروکراسی و استفاده حداکثری از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حل مشکلات واحدهای صنعتی از جمله این راهکارها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی جامع و مدون  توام با بهره گیری از  تکنولوژی روز دنیا  در واحدهای صنعتی و معدنی و تجاری استان، اضافه کرد: در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی، ضروری است تا اشتغال‌پایدار، رفع بیکاری و جهش‌تولید مدنظر قرار گیرد و  برنامه‌ریزی‌های دقیق فعالین اقتصادی  در راستای صادرات به کشورهای هدف باشد.

ثبت دیدگاه