• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بازسازی ۶۳۱ واحد آسیب دیده از حوادث در زرین دشت

  • 12 مهر 1399 - 11:11
بازسازی ۶۳۱ واحد آسیب دیده از حوادث در زرین دشت

سرپرست بنیاد مسکن زرین دشت از بهسازی و بازسازی ۴۶۱ واحد برخوردار از تسهیلات ویژه مسکن روستایی و ۱۷۳ واحد بهسازی شده آسیب دیده از حوادث و سیل در این شهرستان خبر داد.

مهرداد کاوه با برشمردن ویژگی‌های ارائه تسهیلات به مسکن روستایی در شهرستان زرین دشت، افزود: در یک سال گذشته ۴۷۱ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان با بهره مندی از ۱۷۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و آورده متقاضیان بهسازی و بازسازی شده است.

او بیان کرد: همچنین ۱۷۳ واحد آسیب دیده از حوادث و سیل امسال و سال گذشته دراین شهرستان با بهره مندی از ۱۴۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و آورده متقاضیان بهسازی و بازسازی شده است.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان زرین دشت به بهسازی ۱۰۰ درصدی روستاها با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: هیچ روستایی در شهرستان زرین دشت وجود ندارد که بهسازی نشده باشد. بهسازی روستاها در کنار مقاوم سازی بافت‌های فرسوده زمینه‌ای برای ماندگاری بیشتر روستاییان دراین مناطق و مهاجرت‌های معکوس ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از سال ۸۴ و پس از زلزله بم، طرح ویژه نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی تصویب شد، افزود: از آن زمان بیش از یک میلیون واحد در کشور مقاوم‌سازی شده است و بر اساس طرح جامع مسکن روستایی، تا پایان سال ۱۴۰۵ باید ۸۵درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم‌سازی شوند.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان زرین دشت خاطرنشان کرد: برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی، ۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد اندک و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود، برای کسانی که زیر پوشش بهزیستی یا کمیته امداد قرار دارند، تا سقف معینی وام بلاعوض پرداخت می‌شود، افراد زیر پوشش بهزیستی بسته به شرایط متقاضی و افراد زیر پوشش کمیته امداد نیز وام بلاعوض دریافت می‌کنند.

ثبت دیدگاه