• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

معاون تامین اجتماعی: مطالبات این نهاد در فارس بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان است

  • 25 مهر 1399 - 19:04
معاون تامین اجتماعی: مطالبات این نهاد در فارس بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان است

معاون منابع بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی استان فارس گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مجموعه‌های تولیدی، کارگاهی، صنعت و صنوف فارس به این اداره کل بدهکارند و این نهاد برای وصول مطالبات خود نیاز به کمک و مساعدت همه دستگاه‌ها دارد.

غلامحسین تابنده، جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعهدات و بدهی‌های تامین اجتماعی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان فارس در سال‌های گذشته با تاخیر پرداخت می‌شد و این موضوع باعث کم اعتباری دفترچه‌های این نهاد بیمه‌گر در این استان شده بود اما با برنامه‌ریزی انجام شده پرداخت بدهی‌های این نهاد به مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس تقریبا به روز شده است و امیدواریم با کمک کارفرمایان، فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی، این روند همچنان ادامه یابد.

وی، همچنین به شیوع بیماری کرونا و چالش‌ها و بحران‌های متاثر از آن اشاره و بیان کرد: مشکلات و تعطیلی بعضی صنوف و کارخانه‌ها به افزایش شدید حجم کار تامین اجتماعی منجر شده است.

تابنده ادامه داد: از زمان شروع و اوج‌گیری بیماری کرونا، مشکلاتی از جمله نیاز به تامین اعتبار و همچنین میزان مراجعه به تامین اجتماعی به شدت افزایش یافته، منابع درآمدی کاهش پیدا کرده و هزینه‌ها چند برابر شده است.

معاون منابع بیمه‌ای تامین اجتماعی استان فارس اضافه کرد: همکاری با کارگاه‌هایی که دچار بحران‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا شده بودند، مهلت دهی (استمهال) و تقسیط حق بیمه اسفندماه ۹۸ ،فروردین و اردیبهشت ۹۹ بخشی از حمایت‌های انجام شده برای پایداری کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی این استان بوده است.

نویدی برای جاماندگان بیمه بیکاری سه ماهه ناشی از کرونا

تابنده، همچنین در مورد پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که در اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند گفت: در صورتی که این افراد تا کنون از این نوع بیمه برخوردار نشده‌اند، ظرف ماه‌های آتی به آنها پرداخت می شود و افزون بر این کسانی که به دلیل نقص پرونده و یا ایرادهای دیگر، نام آنان از قلم افتاده، بیمه بیکاری سه ماه نام برده به آنان نیز پرداخت خواهد شد.

وی، در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به الکترونیکی شدن مراحل تمدید و تعویض دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی بیان کرد: با اجرای این طرح که از ماه‌های اخیر کلید خورده، سالانه حدود سه میلیون تردد در سطح شهرهای استان فارس حذف شده و بدون تردید با ادامه این روند خطرات و سوانح ترافیکی نیز کاهش خواهد یافت.

تابنده ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود که تا چند ماه آینده به طور کل دفترچه‌های درمانی کاغذی حذف و نسخه الکترونیکی جایگزین آن شود.

ثبت دیدگاه