• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

تزریق منابع مالی جدید به آزادراه شیراز–‌اصفهان در مجلس دنبال می‌شود

  • 05 آبان 1399 - 17:40
تزریق منابع مالی جدید به آزادراه شیراز–‌اصفهان در مجلس دنبال می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: طی هفته جاری و با حضور وزرای راه و شهرسازی و دفاع، استاندار فارس و مدیران مرتبط با پروژه آزادراه شیراز – اصفهان در کمیسیون عمران مجلس، بحث تزریق منابع مالی جدید به این پروژه با هدف سرعت بخشیدن به روند اجرا و تکمیل آن دنبال خواهد شد.

محمود رضایی کوچی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان جزو پروژه‌های اساسی و مهم کشور است و مورد تاکید رییس جمهوری، وزارت راه و شهرسازی و مدیریت ارشد استان قرار دارد و با توجه به اهمیت پروژه، عزم دولت و مسئولان استان بر اتمام پروژه تا پایان فعالیت دولت در سال ۱۴۰۰ است.

آزاد راه شیراز – اصفهان در مسیری به طول ۲۲۰ کیلومتر اوایل دهه ۹۰ آغاز شده و اکنون در حال ساخت است و  پیشتر در مرداد امسال گفته شد برای اتمام این طرح، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
آزاد راه شیراز – اصفهان هم اینک بیش از ۷۵ درصد پیشرفت دارد و در ۶۴ کیلومتر از این مسیر در قطعات یک تا هفت، روسازی بتنی و یک لایه آسفالت انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین گفت: پروژه آزادراه لامرد – پارسیان نیز از پروژه‌های مهم راهسازی استان و مورد تاکید رییس جمهوری است و بناست با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، وزارت راه و شهرسازی و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) عملیاتی شود.
رضایی کوچی اظهار داشت: این پروژه به عنوان یک مسیر راهبردی ملی، استان فارس را به دریا متصل خواهد کرد.
وی  درباره وضعیت پروژه بزرگراه شیراز – جهرم نیز گفت: عملیات اجرایی این پروژه به طور کامل پایان یافته و در حال بهره‌برداری است.
رضایی افزود: در ادامه این پروژه، پروژه جهرم به لار و لار به بندرعباس نیز در دست اجراست که قطعات بین جهرم و لار هم‌اینک فعال است و در استان هرمزگان نیز بخشی از قطعه لار به بندرعباس در حال اجراست.
او اظهار داشت: این پروژه حدود ۱۷۰ کیلومتر طول دارد که برای اجرای آن دست کم یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با اجرای این پروژه، از فاصله و زمان سفر از شیراز تا  لار کاسته خواهد شد.
رضایی گفت: علاوه بر این، این پروژه از نظر اقتصادی و اجتماعی نیز تاثیراتی بر منطقه خواهد گذاشت و موجب کاهش تلفات جاده‌های و کاهش میزان مصرف سوخت نیز خواهد شد.

ثبت دیدگاه