• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

گره گشایی در طرح انتقال آب از خلیج فارس به لامرد و جنوب فارس

  • 29 آبان 1399 - 14:46
گره گشایی در طرح انتقال آب از خلیج فارس به لامرد و جنوب فارس

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در نشستی با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان فارس ، موانع اجرای پروژه انتقال آب از خلیج فارس به لامرد رفع و تعهداتی برای هر بخش مصوب شده است.

سید موسی موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بحث انتقال آب از دریا به زمان مجلس نهم شورای اسلامی برمی‌گردد که از وزارت نیرو مجوزی مبنی بر احداث آب شیرین کن در شهر پارسیان و انتقال آب از دریا به صنایع لامرد و همچنین تامین آب شرب شهرستان‌های لامرد و مهر گرفته شد.

وی ادامه داد: مناقصه این پروژه برگزار و پیمانکار آن مشخص شد اما پیشرفت فیزیکی مطلوبی نداشت و متوقف شده بود.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس گفت: در نشست شب گذشته که با حضور مجموعه مدیران مرتبط در وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس کمیسیون عمران مجلس، استاندار فارس، مدیران آبفای استان فارس و تعدادی از نمایندگان مردم فارس در مجلس برگزار شد در بحث انتقال آب از دریا به لامرد پیگیری‌های لازم صورت گرفت و این پروژه به جریان افتاد و تعیین تکلیف شده است.

موسوی افزود: در این نشست مقرر شد برنده مناقصه به تعهدات خود مبنی بر احداث کامل آب شیرین کن عمل کند و از سویی نیز خریداران آب که عمدتا صنایع موجود در منطقه از جمله آلومینیوم جنوب هستند به تعهدات خود مبنی بر خرید تضمینی آب از پیمانکار عمل کنند.

وی ادامه داد: با تعامل و هم افزایی موانع اداری بر سر راه پیمانکار در حوزه‌های مختلف محیط زیست، مشکلات اجرایی یا ضمانت نامه‌ها برداشته می شود.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه شب گذشته تفکیک کاری بین وزارت نیرو، استانداری و پیمانکار و اموری که باید توسط نمایندگان مجلس دنبال شود صورت گرفت تا به این پروژه سرعت داده شود.

موسوی افزود: اگر چنانچه همه الزامات و نیازها برطرف و تعهدات عملی شود این پروژه در یک زمان کوتاهی می‌تواند به نتیجه برسد.

شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده اند.

ثبت دیدگاه