• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

صادرات کالا از گمرکات فارس ۳۰ درصد افزایش یافت

  • 15 آذر 1399 - 8:20
صادرات کالا از گمرکات فارس ۳۰ درصد افزایش یافت

میزان صادرات غیرنفتی استان فارس از گمرکات این استان در هشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات فارس در گفت و گو با ایرنا، ارزش کالاهای صادر شده از استان فارس از ابتدای امسال تا پایان آبانماه را ۱۰۴ میلیون و ۹۵ هزار و ۴۳۸ دلار برشمرد و افزود: طی این مدت ۲۶۷ هزار و ۳۱۳ تن کالا به ۴۸ کشور جهان صادر شده است.
خداداد رحیمی ادامه داد: این افزایش صادرات در حالی است که شرایط ورود و خروج کالا متاثر از محدودیت‌های کرونایی هنوز به روال قبل بازنگشته است.
وی تصریح کرد: در کنار افزایش ۳۰ درصدی ارزش ارزی کالاهای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل، این کالاها از نظر وزنی نیز ۶۰ درصد افزایش وزن داشته‌اند.
رحیمی اظهار داشت: این کالاها عمدتا به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، کویت، آلمان، امارات، قطر، ویتنام و هند صادر شده‌اند.

به گفته وی، اوره، محصولات لبنی، آلومینیوم، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، رزین‌های آلکید اصلاح شده، دستگاه‌های مبدل حرارتی، ماهی و انجیر بیشترین حجم محصولات صادراتی فارس را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیر کل گمرکات فارس گفت: همچنین در این مدت، ۲۳ هزار و ۳۰۶ تن کالا به ارزش ۹۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۴۹ دلار از طریق گمرکات این استان از ۳۱ کشور جهان به کشورمان وارد شده است.
رحیمی اضافه کرد: این در حالی است که تا پایان آذرماه پارسال ۱۲ هزار و ۱۸ تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۶۲۶ دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شد.

ثبت دیدگاه