• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

۸۶ هزار میلیارد ریال در ذوب آهن پاسارگاد کوار سرمایه‌گذاری شده است

  • 17 دی 1399 - 10:24
۸۶ هزار میلیارد ریال در ذوب آهن پاسارگاد کوار سرمایه‌گذاری شده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از سال ۹۲ تاکنون، ۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی در مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد کوار انجام شده است.

حمیدرضا ایزدی، سه‌شنبه در بازدید از این مجتمع صنعتی افزود: همچنین عملیات اجرایی فاز چهارم طرح توسعه برای تولید انواع نورد و کلاف فولادهای آلیاژی با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن و با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۸۷۰ نفر در حال انجام است.
او ادامه داد: کاربرد محصولات تولیدی در تکمیل صنایع پایین دستی مثل فولادسازی، صنایع ساختمانی، الکترود فنرسازی و دیگر محصولات است.
وی، با اشاره به کسب جایگاه اول ارزآوری فارس با صادرات ۲۶۰ میلیون دلاری توسط مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد اظهار داشت: این مجتمع صنعتی بزرگترین واحد بخش خصوصی فولاد کشور است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.
او گفت: هم‌اینک نیز شاهد افزایش تولید و احداث فازهای توسعه‌ای آهن اسفنجی و گندله آهن در این مجتمع صنعتی هستیم.
ایزدی، ظرفیت تولید شمش فولادهای آلیاژی در این مجتمع را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن، آهن اسفنجی را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن و گندله آهن را سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن برشمرد و بیان کرد: در صورت تامین سنگ آهن، امکان افزایش این ظرفیت تولید تا ۲ برابر وجود دارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: از آنجا که سیاست کلان اقتصادی در سال جهش تولید، اشتغالزایی است، تولید محصولات کلاف آلیاژی با ایجاد ارزش افزوده بیشتر، تقویت صنایع پایین دستی، اشتغالزایی و درآمدزایی از اهداف اصلی توسعه در این شرکت است.
ایزدی گفت: هم‌اینک حدود سه هزار نفر به طور مستقیم و افزون بر ۱۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم در این شرکت فعالیت دارند.
وی ادامه داد: با هدف تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، ۲ طرح آهن اسفنجی و گندله آهن با سرمایه‌گذاری افزون بر ۵۱ هزار میلیارد ریال در تیرماه ۹۹ رسما افتتاح شد و هم‌ اینک نیز طرح توسعه تولیدات نورد و کلاف فولادهای آلیاژی در دست احداث است.

شهرستان کوار در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه