• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

کارخانه نوآوری شیراز توسط رئیس جمهور افتتاح شد

  • 18 دی 1399 - 17:14
کارخانه نوآوری شیراز توسط رئیس جمهور افتتاح شد

کارخانه نوآوری شیراز به عنوان بزرگ ترین کارخانه نوآوری در جنوب کشور از طریق ارتباط ویدیو کنفرانسی توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس پنج‌شنبه ۱۸ دی در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری شیراز، که به صورت مجازی انجام شد گفت: کارخانه نوآوری شیراز در فضایی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در محل کارخانجات مخابراتی ایران احداث شده و امروز به طور رسمی این کارخانه از طریق ارتباط ویدیوکنفرانس  توسط رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

مهرداد سهرابی با اشاره به پتانسیل مناسبی که در استان از لحاظ ظرفیت نیروی انسانی، مراکز دانشگاهی معتبر، پارک علم و فناوری اطلاعات و شتاب دهنده های کسب و کار وجود دارد، عنوان کرد: این ظرفیت‌ها نیاز به حمایت داشت و کارخانه نوآوری شیراز به عنوان بازیگر جدید اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی استان، زمینه لازم برای هم‌افزایی فعالان و اتصال زنجیره‌های زیست بوم نوآوری در استان را فراهم می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: ایجاد کارخانه نوآوری شیراز حسب امضای تفاهم نامه پنج جانبه  بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری فارس، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران و شرکت مهد تجارت گستران عطار در خرداد ماه سال گذشته کلید خورد.

او خاطرنشان کرد: امروز با افتتاح رسمی کارخانه نوآوری شیراز، فضایی مناسبی برای استقرار نمایندگان کسب و کارها، تیم‌های استارت آپی، شرکت‌های نوپا، فریلنسرها، شتاب دهنده‌ها، موسسات آکادمیک و دانشگاهی و صندوق‌های سرمایه گذاری فراهم شده است.

سهرابی فعالیت کارخانه نوآوری شیراز را در حوزه‌های مختلفی از جمله IT، ICT، اینترنت اشیا (IOT)، کشاورزی، سلامت، گردشگری، دریا و انرژی های تجدیدپذیر با هدف توسعه بازار، توسعه ارتباطات، توسعه کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ بیان کرد.

او گفت: امکانات ایجاد شده در این کارخانه، فضای کار اشتراکی مخصوص تیم‌ها و گروه‌های استارت آپی، فضای کار اختصاصی برای افراد مستقل، دفاتر اداری مخصوص استقرار شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری، مراکز نوآوری، شتاب دهنده‌ها، هلدینگ‌ها، بانکها، فضای برگزاری آمفی تئاتر و رویدادهای مرتبط با توسعه فناوری و گسترش کسب و کارهای دانش بنیان فراهم کرده است.

سهرابی همچنین اتاق جلسات، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و امکانات جانبی مانند باشگاه ورزشی، کافه، اتاق تلفن و فضای استراحت را از دیگر موارد پیش بینی شده برای کارخانه نوآوری شیراز ذکر کرد.

ثبت دیدگاه