• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

۹۸ هزار واحد مسکن ویژه اقشار نیازمند کشور در حال ساخت است

  • 19 دی 1399 - 19:17
۹۸ هزار واحد مسکن ویژه اقشار نیازمند کشور در حال ساخت است

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه این بنیاد احداث مسکن ویژه مددجویان و اقشار نیازمند را کلید زده است اظهار داشت: هم اکنون ۹۸ هزار واحد مسکونی در ۲۴ استان کشور ویژه این اقشار در حال ساخت است.

 حمیدرضا سهرابی روز جمعه  در نشست خبری در شیراز افزود: این واحدهای مسکونی در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه و با مشارکت و همکاری بنیاد مسکن ساخته می شود.

 وی با بیان اینکه استان فارس در این طرح پیشتاز کشور است گفت: این استان ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه اقشار نیازمند و مددجویان را آغاز کرده  و یک هزار و ۵۰۰ واحد از این واحدها اکنون به مرحله سقف رسیده است.

 سهرابی با بیان اینکه ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای اعطای وام های بلاعوض در استان فارس اختصاص یافته اضافه کرد: در قالب این طرح ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض به متقاضیان پرداخت می‌شود. 

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن سال‌ها است که برای ساخت مسکن روستایی از محل حساب ۱۰۰ امام وام بلاعوض هشت میلیون تومانی پرداخت می‌کند گفت : در مواردی که فرد متقاضی نیازمند باشد و بنیاد مسکن استان‌ نیز تایید کند این وام تا ۱۵ میلیون تومان هم قابل افزایش است. 

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور بیان کرد: با تایید و گزارشی که بنیاد مسکن استان‌ها ارسال می‌کنند کسانی که با هشت میلیون تومان وام بلاعوض ساخت مسکن آنها تکمیل نمی‌شود از محل حساب ۱۰۰ امام مبلغ وام‌ آنها تا سقف ۱۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه علاوه بر این، یک سرفصل وام بلاعوض دیگر تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن محرومین اختصاص داده شده ، افزود: این وام بلاعوض طی تفاهمی که بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه کشور داشته پرداخت می‌شود و تاکنون تمام وجه آن به صورت نقدی تخصیص یافته است. 

سهرابی عنوان کرد: در یک بازه زمانی سه ماهه ۱۵۰۰ واحد از سهمیه فارس به مرحله سقف‌زنی رسیده و تلاش بنیاد مسکن بر این است که این ۳۵۰۰ واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد تا بتواند سهمیه جدیدی برای این استان از سازمان برنامه و بودجه دریافت کند.  

وی با تاکید بر اینکه اولویت ساخت مسکن محرومین با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: بخش قابل توجهی از محرومین نیز هستند که با وجود بضاعت خیلی پایین و عدم‌تمکن مالی نتوانستند تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار بگیرند و حتی در بازدید از برخی روستاهای فارس خانه‌هایی را مشاهده کردیم که در حد کومه و کپر بودند و تلاش ما بر این است که با گرفتن سهمیه جدید برای فارس بخش زیادی از آنها را نوسازی و بهسازی شود. 

سهرابی با بیان اینکه سهمیه امسال ساخت مسکن محرومین فارس ۳۵۰۰ واحد بوده اما ۵۰ هزار واحد مسکونی به صورت گلی و فرسوده در این استان وجود دارد، افزود: این ۳۵۰۰ واحد ۱۰۵ میلیارد تومان وام بلاعوض دریافت کرده‌اند. 

وی بیان کرد: در چهار سال اخیر نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان از محل حساب ۱۰۰ به ساخت مسکن روستایی اختصاص یافته،استان فارس با وجود اینکه سهمیه مصوب ۱۳ میلیارد تومان داشته اما تاکنون ۳۰ میلیارد تومان یعنی ۲.۵ برابر سهمیه مصوب جذب کرده  است. 

سهرابی با بیان اینکه در حال حاضر برای ساخت مسکن روستایی ۸۰ میلیون وام پرداخت می‌شود گفت :۳۰ میلیون تومان این وام بلاعوض است، علاوه بر این از محل حساب ۱۰۰ امام هزینه نقشه، نظارت، بیمه واحدهای مسکونی تحت پوشش پرداخت می‌شود.

ثبت دیدگاه