• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

بیش از ۳۰ معدن در سرچهان به سرمایه‌گذاران واگذار شد

  • 24 دی 1399 - 9:30
بیش از ۳۰ معدن در سرچهان به سرمایه‌گذاران واگذار شد

فرماندار شهرستان سرچهان گفت: بیش از ۳۰ معدن در این شهرستان به سرمایه‌گذاران واگذار شده که اکنون ۵۰ درصد از این معادن فعال است.

به گزارش ایرنا، ابراهیم حیدری شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این شهرستان علاوه بر داشتن مزیت اقتصادی در حوزه معدن در سایر حوزه‌ها نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی و اقتصادی است؛افزود: با این ویژگی شهرستان سرچهان می‌تواند بهشت سرمایه گذاران باشد.

حیدری ادامه داد: این شهرستان در حوزه کشاورزی نیز دارای مزیت‌هایی نسبت به سایر شهرستانهای فارس است به گونه‌ای که سرچهان بیش از ۶۰ درصد ملزومات مورد نیاز کارخانه‌های ترشی و شوریجات کشور را تهیه می‌کند.

وی اظهار داشت: تسهیلاتی برای اشتغال جوانان در حوزه معادن سنگ های زینتی و خدمات این شهرستان فراهم شده است.

فرماندار شهرستان سرچهان ادامه داد: اشتغال مردم این شهرستان عمدتا بر محور کشاورزی و دامداری است و سرچهان از شهرستان های  دارای معدن سنگ استان فارس است که این موضوع در رونق اقتصادی شهرستان موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اشتغال دغدغه اصلی مردم، جوانان و مسئولان این شهرستان است گفت: در جهت توسعه اقتصادی منطقه اخیرا اولین شهرک صنعتی در این شهرستان افتتاح شد که با ورود سرمایه گذاران بستر مناسبی در راستای اشتغال فراهم می شود. 

حیدری ادامه داد: توسعه گردشگری با توجه به ظرفیت ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در منطقه به عنوان یک ظرفیت مهم در دستور کار دستگاه های اجرایی این شهرستان قرار دارد.

وی وسعت شهرستان سرچهان را ۲هزار و ۲۰۰ کیلومتر با جمعیت ثابت ۲۵ هزار نفر براساس آخرین سرشماری سال ۹۵ عنوان کرد و افزود: این شهرستان منطقه ای عشایری محسوب می شود که در فصل بهار و تابستان بیش از هفت هزار نفر جمعیت عشایری در این شهرستان ساکن می شود. 

فرماندار سرچهان با اشاره به تازه تاسیس بودن این شهرستان استقرار ادارات را مطالبه دیگر مردم این منطقه دانست و گفت: تاکنون۲۰ اداره در سرچهان مستقر شده است و تلاش می شود در چند ماه آینده مابقی ادارات نیز در سرچهان مستقر شود.

۸۰ درصد بودجه شهرداری سرچهان محقق شده است

شهردار سرچهان نیز در ادامه این نشست گفت: این شهرستان به مرکزیت شهر کره ای از سال ۸۲ از روستا به شهر تبدیل شد و براساس آخرین سرشماری چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهرستان بوده است که ساکنان عمده نیز عشایر هستند .

محمدحسین میرزایی گفت: بودجه امسال شهرداری ۳۰‌میلیارد ریال بوده است که ۸۰ درصد آن محقق شده است و نسبت به شهرداری های هم تراز میزان تحقق بودجه خوب بوده است.

وی در خصوص درآمدزایی شهرداری سرچهان نیز عنوان کرد: درآمد زایی مدیریت شهری از منابع پایدار کارخانه شن و ماسه و جایگاه سی ان جی است که جز درآمدهای پایدار محسوب می شود و همچنین عوارض شهرداری نیز بخشی دیگر درآمد این شهر است.

توسعه آبیاری نوین و کشت گلخانه ای در شهرستان سرچهان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرچهان نیز با بیان اینکه این شهرستان ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی دیم و آبی دارد؛ عنوان کرد: ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار بخش باغی است. 

علی موسی پور جشنی با اشاره به بحران کم آبی بیان کرد: باید به سمت کشت گلخانه حرکت کنیم که در همین راستا نهضت ایجاد گلخانه در این شهرستان فعال شده است.

وی افزود: در سال ۹۷ آبیاری نوین در سطح این شهرستان ۷ هکتار بود اما در سال گذشته رتبه اول استان با ۹۵۰ هکتار گلخانه را کسب و امسال نیز تعهد ایجاد ۴۰۰ هکتار گلخانه داده که بیش از ۳۹۰ هکتار آن انجام شده است.

موسی پور در ادامه با اشاره به وجود۲۷۲ رشته قنات در شهرستان سرچهان گفت: بیشترین تعداد قنات در جهان در این شهرستان واقع و ثبت شده که درحال حاضر۸۰ رشته قنات در سرچهان نیز کاملا خشک شده است .

سرچهان کمترین آمار ابتلا به کرونا در استان دارد

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرچهان نیز گفت: شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در اسفند ۹۳ با ۱۱ خانه بهداشت روستایی و ۳ خانه بهداشت عشایری از شهرستان بوانات جدا و مستقل شد.

عذرا جعفرپور با بیان استقرار ۲ پایگاه بهداشت در مناطق شهری و ۲ پایگاه اورژانس در جاده های این شهرستان گفت: از ابتدای اسفند ۹۸ با شیوع کرونا روند خوبی در کنترل این بیماری در سرچهان وجود و کمترین آمار در حوزه ابتلا سطح استان به این شهرستان تعلق دارد بگونه ای که از ۲ هزار و ۲۳۰ تست گرفته شده ۴۳۲ مورد مثبت و ۸ مورد نیز فوت شده اند.

شهرستان سرچهان در فاصله ۲۱۶ کیلومتری شمال شرق شیراز است که با استان یزد همجوار است.

این منطقه مهرماه ۹۸ با تصویب هیات وزیران به سطح شهرستان ارتقا یافت. 

ثبت دیدگاه