• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اولین آزادراه فارس ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

  • 04 بهمن 1399 - 20:52
اولین آزادراه فارس ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور، وعده داد که آزاد راه شیراز – اصفهان ( اولین آزادراه استان فارس) سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از راه‌های در دست احداث شهرستان کازرون، گفت: آزادراه شیراز – اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر، طولانی‌ترین آزاد راه کشور محسوب می‌شود و سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از راه و شهرسازی فارس خادمی، همچنین گفت: شبکه ریلی یزد به استان فارس نیز که طول آن ۲۷۱ کیلومتر است و از شهرستان اقلید در فارس عبور می‌کند و بزرگترین خط ریلی است، در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور، همچنین با اشاره به بازدید خود از پروژه راه سازی در دست احداث در بخش خشت کازرون، گفت: این پروژه، محور دومی است که فارس را می‌تواند از طریق گناوه به استان بوشهر متصل و نیز بخش خشت کازرون را هم از بن بست خارج کند. 

خادمی اضافه کرد: طول محور یاد شده ۳۰ کیلومتر است و با تکمیل مطالعات آن می‌کوشیم برای سال ۱۴۰۰ در ردیف تخصیص بودجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد پروژه تونل محرم کازرون نیز اظهار داشت: در سال ۹۹ اعتبار این طرح ۱۱۰ میلیارد ریال تعیین شد و در بودجه سال آینده این رقم به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت و افزون بر این می‌کوشیم که از ماده ۵۰ منابع اعتباری بانک‌ها و سایر منابع برای شتاب بخشیدن به روند ساخت این تونل بهره گیریم.

به گفته خادمی، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و اتمام تونل محرم که در مسیر کازرون به بوشهر قرار دارد، چهار هزار میلیارد ریال است.

این مقام مسئول همچنین درباره پروژه چهارخطه در دست ساخت ارژن به تنگ ابوالحیات کازرون، گفت: این پروژه به طول ۲۱ کیلومتر، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون اعتباری افزون بر ۱۷۰۰ میلیارد ریال به آن اختصاص یافته است.

خادمی با بیان اینکه تلاش‌ها برای بهره‌برداری از راه ارژن به تنگ ابوالحیات در بهار سال ۱۴۰۰، ادامه دارد، گفت: عملیات ساخت قطعه باقی مانده از مسیر کمارج به کنارتخته در محور کازرون به بوشهر نیز سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد و برای چهار خطه کردن محور بوشهر به فارس هم به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

ثبت دیدگاه