• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

استاندار: بیکاری در فارس روند کاهشی داشته است

  • 05 بهمن 1399 - 14:12
استاندار: بیکاری در فارس روند کاهشی داشته است

استاندار فارس گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون میزان بیکاری در استان روند کاهشی داشته است.

عنایت‌الله رحیمی، یکشنبه در آیین بهره‌برداری از چندین طرح صنعتی در شهرک صنعتی شیراز افزود: در سال ۹۲ میزان بیکاری در فارس ۱۶ و ۹ دهم درصد بود که امروز به هفت درصد رسیده است.

وی ادامه داد: طی هفت سال گذشته با حمایت‌های دولتی و پرداخت تسهیلات کم بهره و تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها، فعالیت‌ها و مشاغل متعددی در فارس راه‌اندازی شد و زمینه اشتغال قابل توجهی را در این استان ایجاد کرد.

استاندار فارس، با اشاره به بهره‌برداری از چهار طرح صنعتی در شهرک صنعتی گفت: طرح‌هایی که امروز شاهد بهره‌برداری از آنها هستیم با سرمایه‌گذاری ۱۶۵ میلیارد تومانی عملیاتی شده و برای افزون بر ۱۰۰ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.
رحیمی، با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر افزود: همزمان با این ایام نیز شاهد افتتاح طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در استان به ارزش افزون بر ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهیم بود.

صدور ۱۳۳ فقره پروانه بهره‌برداری در سال ۹۹ در فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم، با اشاره به صدور ۱۳۳ فقره پروانه بهره‌برداری در سال جاری گفت: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۳۷۲ میلیارد ریال، زمینه اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر فراهم شده است.
حمیدرضا ایزدی افزود: همزمان با دهه مبارک فجر امسال نیز شاهد افتتاح ۳۵ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان خواهیم بود و برای ۸۲۰ نفر زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: امروز نیز شاهد افتتاح چهار طرح صنعتی در شهرک صنعتی شیراز هستیم که این طرح‌ها شامل واحد تولیدی انواع پروفیل فولادی و اسکلت فولادی ساختمانی، واحد تولیدی کاغذ، واحد تولیدی داکت پلیمری و واحد تولیدی چسب رزین است.

ثبت دیدگاه