• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

۵۶ پروانه بهره‌برداری صنعتی و معدنی در لارستان صادر شد

  • 01 اسفند 1399 - 13:34
۵۶ پروانه بهره‌برداری صنعتی و معدنی در لارستان صادر شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لارستان گفت: ۵۶ پروانه بهره‌برداری و یا جواز تاسیس طرح‌های صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال ۹۹ تا کنون در این شهرستان صادر شده است.

علی محمد ابراهیم زاده، جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد پروانه بهره‌برداری، ۵۳ مورد آن در حوزه صنعت و سه فقره با میزان سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش معدن است.

وی افزود: از مجموع ۵۳ پروانه صنعتی صادر شده، ۶ فقره پروانه‌ بهره‌برداری و ۴۷ مورد جواز تاسیس با میزان سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

ابراهیم زاده، همچنین میزان اشتغالزایی این تعداد پروانه بهره‌برداری و جواز تاسیس صادر شده را اعم از صنعتی و معدنی ۵۹۳ نفر اعلام و بیان کرد: ۲۸ نفر در بخش معدن و ۵۶۵ نفر متعلق به حوزه صنعت است.

وی ادامه داد: صدر مجوز ۳۸ طرح در حوزه مشاغل خانگی، ۳۹۲ مورد صدور پروانه کسب برای واحدهای صنفی، پنج هزار و ۹۰ مورد بازرسی از واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی و تشکیل ۸۶ پرونده تخلف صنفی، توزیع حدود یک هزار تن اقلام و کالاهای ضروری مردم از جمله برنج، شکر، روغن و مرغ و همچنین انجام ۳۵۰ مورد گشت ویژه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان لارستان از جمله اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در مدت یاد شده است.

ابراهیم زاده، با اشاره به اینکه ۶ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال نیز در دهه فجر ۹۹ در شهرستان لارستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد، گفت: از این تعداد طرح، پنج مورد افتتاح و یک طرح کلنگ‌زنی شد.

وی، با بیان اینکه طرح تولیدی گچ و محصولات گچی با سرمایه‌گذاری افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال مهمترین طرح صنعتی بود که کلنگ آن به زمین زده شد، اظهار داشت: مساحت پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح حدود چهار هکتار و ظرفیت تولید این کارخانه بیش از ۳۰۰ هزار تن در سال است که با بهره‌برداری از آن برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد داشت.

ابراهیم زاده اضافه کرد: واحد صنعتی تولید انواع لامپ و پروژکتور کم مصرف، واحد تولیدی ماسک سه لایه، طرح تولیدی تور، تار و پود برای تولید باف فولادی(فنس)، کارخانه نوار آبیاری از پلی اتیلن با ظرفیت تولیدی ۴۰۰ تن در سال ، طرح توسعه واحد بسته‌بندی انواع مواد غذایی و طرح معدنی سنگ مرمریت دالاهو جویم با ظرفیت استخراج سالانه هشت هزار تن، مهمترین طرح‌های افتتاحی در حوزه صنعت و معدن در دهه فجر ۹۹ در این شهرستان بوده است.

به گفته وی: واحد تولیدی انواع لامپ‌ کم‌مصرف در شهرک صنعتی لار در زمینی به مساحت هفت هزار و ۸۰۰ متر مربع راه‌اندازی شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لارستان ادامه داد: کارخانه تولید تور و تار و پود باف فولادی(فنس) در شهرک صنعتی مرکزی لارستان نیز کار خود را با ظرفیت ۴۰۰ تُن فنس در سال شروع کرده و تاکنون در فاز نخست آن سه نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: طرح توسعه واحد بسته‌ بندی انواع مواد غذایی از جمله حبوبات، غلات، برنج، خشکبار، میوه‌خشک با ظرفیت ۲۵۰ تُن در سال در ناحیه صنعتی پشته‌سنگر لارستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

ابراهیم زاده افزود: معدن سنگ مرمریت در بخش جویم لارستان، در زمینی به مساحت ۴۶ هکتار با ظرفیت استخراج سالانه هشت هزار نُن سنگ فعال و برای ۱۴ نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لارستان گفت: همچنین واحد تولیدی ماسک سه لایه با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ میلیون ماسک و اشتغالزایی برای ۲۵ نفر در میدان مرکزی شهر لار کار خود را آغاز کرده است.

به گفته او، ۹۲ واحد تولیدی و صنعتی ظرف هفت و نیم سال گذشته دولت تدبیرو امید در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده که ۵۵ واحد از این تعداد در حوزه صنعت بوده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه