• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

استاندار فارس:بخش تولید استان در شرایط کرونا تعطیل نشد

  • 03 اسفند 1399 - 13:10
استاندار فارس:بخش تولید استان در شرایط کرونا تعطیل نشد

استاندار فارس در پیامی به مناسبت یکساله شدن شرایط ناگوار کرونا اعلام کرد:‌در یک سال سخت گذشته اجازه ندادیم بخش تولید استان تعطیل شود و در حوزه اشتغال نیز به گواه آمار و ارقام تعداد بیمه‌شدگان اسفند جاری از اسفند سال گذشته بیشتر بوده است.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس یکشنبه سوم اسفند ۹۹ با درج پیام عنایت الله رحیمی از قول وی افزود:‌ یک سال پر التهاب در اثر شیوع ویروس کرونا در استان فارس سپری شده است،امروز در آستانه سالی جدید قرار گرفته ایم و در  یک سالی که گذشت ۱۷۳ هزار و ۳۳۷  نفر از هم استانی های ما به این ویروس مبتلا شدند و به رغم اینکه ۹۷ درصد از مبتلایان بهبود یافته اند متاسفانه بیش از ۳۲۰۰ نفر از این عزیزان جان خود را از دست دادند.

استاندار فارس با بیان اینکه در روزهای دشوار شیوع کرونا حفظ سلامت مردم اولویت مدیریت ارشد استان و همه تصمیم گیران بود؛ افزود: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده توانستیم بیشترین تعداد تست تشخیصی کرونا در میان همه استان های کشور را در استان فارس انجام دهیم و از این طریق بیماریابی، رسیدگی به مبتلایان و مداوای آنها را سرعت ببخشیم.

رحیمی گفت: حساسیت مجموعه مدیریت استان به سلامت شهروندان و تلاش برای دستیابی به راهکارهای خلاقانه و ابتکارات جدید برای مقابله و مدیریت بیماری کرونا سبب شد بسیاری از این راهکارها و پیشنهادها به مصوبه ستاد ملی تبدیل و علاوه بر استان فارس در سایر استان ها نیز به کار گرفته شود.

استاندار فارس ادامه داد: تصمیمات به موقع و مناسبی که در مجموعه مدیریتی با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ،فرهنگسازی  و مدیریت جو روانی انجام شد، این نتیجه را به دنبال داشت که مردم و اصناف و کسبه آسیب کمتری ببینند.

استاندار فارس ه نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا که تامین ماسک، مواد ضد عفونی کننده و سایر اقلام بهداشتی مورد نیاز با مشکل مواجه شده بود، اشاره کرد و افزود: استان فارس با تدابیری که به موقع اندیشیده شد شاهد حرکتی جهادی در تولید این اقلام بود.

وی هدف مجموعه مدیریت استان از همه اقداماتی که تا کنون انجام شده و پس از این نیز ادامه دارد را  تنها حفاظت از سلامت مردم و نجات جان عزیز تک تک هم استانی ها در همه نقاط فارس پهناور دانست.

رحیمی بیان کرد: تنها راهکارعبور از بحران کنونی و پیشگیری از ایجاد شرایطی سخت تر، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم است که انتظار داریم مردم همچنان با جدیت به آن عمل کنند.

استاندار فارس گفت: همه ما می دانیم در راه کنترل این بیماری  شهدای عزیزی در کشور و استان فارس تقدیم نظام و مردم شده که وظیفه خود می دانم  از تلاش ها و زحمات صادقانه و خالصانه و ایثارگری ها و جانفشانی های همه فعالان این عرصه از جمله ادارات و  نهادها و  عموم مردم و به ویژه کادر درمان در جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

او برای همه این عزیزانی که جان ارزشمند خود را در راه حفظ سلامت هموطنانشان از دست داده اند  آرزوی علو درجات کرد و افزود:سلامتی کارگزاران عرصه سلامت استان آرزوی ماست و امیدواریم با مشارکت و همراهی مردم و تداوم این همکاری ها شاهد ریشه‌کنی کامل این ویروس در سطح استان و کشور و دنیا باشیم.

رحیمی بیان کرد:‌همراهی مردم در رعایت پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی سبب می شود  کسب و کار اصناف و فعالین اقتصادی ادامه یابد و عموم مردم نیز به دور از اضطراب و نگرانی نوروزی آرام را تجربه کنند، بنابراین در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، فرمانداران مراکز بهداشتی و درمانی و مجموعه فعال در طرح شهید سلیمانی تلاش بیشتر و سختگیرانه تری در دستور کار قرار خواهند داد که مردم شریف استان همکاری لازم را همچون گذشته خواهند داشت.

ثبت دیدگاه