• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سال گذشته ۱۹۵ واحد غیرفعال در فارس احیاء شد

  • 19 فروردین 1400 - 17:57
سال گذشته ۱۹۵ واحد غیرفعال در فارس احیاء شد

استاندار فارس از احیاء ۱۹۵ واحد غیرفعال در سال گذشته خبر داد و خواستار احصاء موانع تولید توسط بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی شد.

عنایت‌الله رحیمی در جلسه دیدار با مدیران عامل بانک‌های فارس، هماهنگی بین دولت و بانک‌های فارس در سال گذشته را خوب ارزیابی و اضافه کرد: ضروری است تا نسبت به خدمات ارائه شده به واحدهای تولیدی اطلاع رسانی شود.

رحیمی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳۲۷ بنگاه اقتصادی در استان فارس به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: سال گذشته روزانه یک واحد تولیدی در فارس راه‌اندازی شد، این نشان دهنده اشتیاق سرمایه گذاران و تسهیل در امور مربوطه است. 

استاندار فارس اضافه کرد: باید به گفتمان مشترک در جامعه کارآفرین و سرمایه گذاری برسیم زیرا بانک‌ها بنگاهی اقتصادی هستند.

رحیمی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: افت و خیزهای اقتصادی در اختیار سرمایه گذاران نیست و تحمیلی است و به همین دلیل باید پیش‌بینی لازم برای پاسخگویی به مطالبات بانکی انجام پذیرد. 

او کاهش فعالیت‌های غیرضروری در اعطای تسهیلات و شناسایی موانع پیش روی بانک‌ها را از جمله اهداف در سال ۹۹ برشمرد و گفت: عملکرد بانک‌های عامل استان در سال ۹۹ مثبت است. 

استاندار فارس با بیان اینکه این استان هنوز صنعتی نشده است، افزود: تشکیل صندوق‌های پروژه‌ای و استفاده از و قوانین تهاتر دنبال شود. 

ثبت دیدگاه