• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

استاندار فارس: مشکلات بخش تولید با حوزه بانکی باید اصلاح شود

  • 16 اردیبهشت 1400 - 10:50
استاندار فارس: مشکلات بخش تولید با حوزه بانکی باید اصلاح شود

استاندار فارس گفت: عمده مشکلات بخش تولید (۴۲ درصد مشکلات) مربوط به حوزه بانکی است که این روند باید اصلاح شود.

عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شیراز افزود: در مقابل کمترین مشکلات این واحدها نیز مربوط به بخش تامین اجتماعی با پنج درصد و پس از آن حوزه مالیاتی با هفت درصد است.
وی، در خصوص مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: هدف ما حصول نتیجه است و نه صرفا برگزاری جلسه، بنابراین مصوبات این ستاد باید در دوره‌های منظم ارزیابی و دنبال شود.
او ادامه داد: اقدامات خوب انجام شده در ستاد تسهیل سبب شده که بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی توسط این ستاد حل و فصل شود.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای پاسخگویی به واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آنها افزود: برای تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، دستگاه‌های متولی  باید پیگیری‌های لازم را داشته باشند و شرکت شهرک‌های صنعتی هم مشکلات واحدهای مستقر در شهرک‌ها را احصا کند.

استاندار فارس همچنین چهارشنبه در مراسم بهره برداری از ۱۶۱ طرح محرومیت زدایی در این استان،گفت: تلاش برای ایجاد رضایت مندی و رفع مشکلات مردم از جمله اهداف دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی است و رفع محرومیت از مناطق روستایی و مستضعفان در اولویت قرار دارد.

 رحیمی در  این مراسم که توسط سپاه فجر استان انجام گرفت با تقدیر از فعالیت های انجام شده در این حوزه افزود: در سال تولید و پشتیبانی ها و مانع زدایی، رسالت ما دو چندان شده است. 

 رحیمی با ابراز امیدواری در رفع مشکلات مناطق محروم بیان کرد: حل مشکلات حوزه آبرسانی و اشتغال از جمله اهداف اصلی در این زمینه است و بسیج سازندگی در این زمینه بازوی توانمند دولت به شمار می‌رود. 

استاندار فارس گفت: یک هزار و ۳۹۰  میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۰ استان در نظر گرفته شده که ۵۱۵ میلیارد تومان در بخش آب روستایی در اعتبارات سال جاری لحاظ شده که زمینه خدمات رسانی خوبی ایجاد کرده است.رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در این آیین گفت: در نقشه راه بسیج سازندگی ۱۰ هزار و ۲۸۰ روستا در کشور نشانه گذاری شده و در بین هزار و ۱۰۰ محله حاشیه شهر، ۳۰۰ محله در کل کشور مورد هدف محرومیت زدایی قرار گرفته است.

سردار محمد زهرایی گفت: تامین مسکن محرومین، راه روستایی و کارگاه های زیرساخت اشتغال از دیگر ماموریت های بسیج سازندگی است.

وی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش محرومیت زدایی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه آب روستایی هفت هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان به بسیج سازندگی برای این موضوع اختصاص یافته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه امیدواریم استان فارس در واگذاری پروژه ها پیشرو باشد، اضافه کرد: بسیج سازندگی به دنبال این است که یار مردم و جامعه باشد لذا ۵۰ درصد پروژه های محرومیت زدایی سپاه و بسیج سازندگی در حوزه آب روستایی خواهد بود و ۵ هزار میلیارد تومان برای راه روستایی اختصاص یافته است.

سازمان بسیج سازندگی ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ زمانی که جهاد و کشاورزی ادغام شدند، شکل گرفت.

بسیج سازندگی ماموریت محرومیت زدایی را در سال ۸۶ شروع کرد و به عنوان یک دستگاه اجرایی در قانون تعریف شده که پروژه های عام المنفعه را انجام می دهدکه این کار با متولی گری دستگاه های اجرایی است.

ثبت دیدگاه