• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

آزادراه شیراز-اصفهان، فرصت‌های توسعه آباده را تقویت می‌کند

  • 02 مرداد 1400 - 16:16
آزادراه شیراز-اصفهان، فرصت‌های توسعه آباده را تقویت می‌کند

فرماندار و نماینده مردم شهرستان‌ آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره‌برداری از آزادراه شیراز-اصفهان در آینده نزدیک تاکید کردند که بهره‌برداری از این آزادراه و اتصال آباده به آن، فرصت‌های توسعه این شهرستان را تقویت می‌کند.

 فرماندار آباده در حاشیه بازدید از آزادراه شیراز- اصفهان گفت: با اتصال این شهرستان به آزادراه و توجه ویژه به حوزه های صنعتی، فرهنگی و گردشگری آباده، این شهرستان نه تنها به حاشیه نخواهد رفت بلکه آزادراه موجب رونق اقتصادی منطقه نیز خواهد شد. 

زین العابدین نیک مرام افزود: روستای خسروشیریندر شهرستان آباده که آزادراه از کنار آن. عبور می‌کند، علاوه بر پتانسیل گردشگری در حوزه پرورش آبزیان و کشاورزی نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارد. 

وی با اشاره به پتانسیل گردشگری منطقه خسروشیرین و نزدیکی آن به آزادراه گفت: با استفاده از ظرفیت این روستاها می توان مجتمع های بزرگ گردشگری را در این منطقه احداث کرد. 

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های خوب این شهرستان در حوزه‌های گردشگری ،کشاورزی و صنعتی گفت: می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت آزادراه در حال ساخت شیراز-اصفهان به اعتلای اقتصاد منطقه کمک کرد.

 رحیم زارع افزود: با بهره‌گیری از آزادراه اصفهان-شیراز می توان صادرات میوه و کاشی و سرامیک این شهرستان را رونق بخشید. 

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این آزادراه علاوه بر این که مسیر ۶ساعته شیراز تا اصفهان به چهار ساعت کاهش می‌یابد ماهانه ۱۳۵میلیون لیتر در مصرف سوخت خودروها صرفه جویی می‌شود و روند جا به جایی بار و مسافر از جنوب به شمال کشور تسهیل خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به تاثیر ساخت این آزادراه بر شهرستان آباده گفت:  با توجه به عبور آزادراه در حال ساخت شیراز – اصفهان از مناطق عشایرنشین، شهرک های عشایری، دامداری و کشاورزی در کنار این آزادراه ایجاد خواهد شد که رونق گردشگری و اقتصادی این شهرستان را در پی خواهد داشت.

 بازدید از تمامی محور های مواصلاتی منطقه خسرو شیرین، شاه نشین، محمد آباد و فتح آباد، از دیگر برنامه های این سفر یکروزه مسئولان شهرستان آباده بود.

شهرستان آباده در ۲۷۶ کیلومتری شمال شیراز واقع است. 

ثبت دیدگاه