• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

استاندار فارس: ۳۹ واحد تولیدی تعطیل شده در فارس به چرخه تولید بازگشت

  • 04 مهر 1400 - 8:21
استاندار فارس: ۳۹ واحد تولیدی تعطیل شده در فارس به چرخه تولید بازگشت

استاندار فارس گفت: از ۸۲ واحد تولیدی تملک و تعطیل شده در این استان توسط بانک‌ها ۳۹ کارخانه تعیین تکلیف شد و به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش ایرنا،عنایت الله رحیمی روز شنبه در چهارمین جلسه کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس افزود: پیگیری مشکلات حقوقی و اقتصادی واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک‌های این استان از اولویت ها و وظایف دستگاه های اجرایی است.

وی ادامه داد: چنانچه نیاز بازار نسبت به تولیدات این واحدهای صنعتی تغییر کرده باید خط تولید نیز تغییر و محصولاتی متناسب با نیاز بازار تولید شود و همچنین با تامین اعتبار مورد نیاز سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و راکد استان تامین و این واحدها سریعا به چرخه بازگردند.

استاندار فارس با بیان اینکه صنایع خرد و کوچک ظرفیت اشتغالزایی بالایی دارند گفت: اخیرا فراکسیونی در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از صنایع خرد و کوچک تشکیل شده که اقدام ارزشمندی است زیرا این گونه واحدها زودبازده است و می تواند اشتغالزایی مناسبی داشته باشد.

وی در ادامه به درآمدهای عمومی دولت در سطح استان فارس اشاره کرد و گفت: بسیاری از صنایع، شرکت ها و پیمانکاری ها در سطح استان فارس فعالیت دارند و محل درآمدشان در این استان است اما دفاتر این واحدها در پایتخت است و به همین دلیل مالیات این واحدها در سطح کشور محاسبه و در این استان پرداخت نمی شود که باید پیگیری های لازم برای اصلاح این رویه انجام شود.

دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران به دنبال سرمایه گذار باشند

رحیمی در ادامه بر کاهش نرخ بیکاری ،افزایش اشتغال و مشارکت اقتصادی در سطح این استان تاکید کرد و افزود: ۳ دستگاه اجرایی شامل صمت،جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشند.

وی ماموریت جدید و مهم این ۳ دستگاه اجرایی را جذب سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: مدیران این ارگانها باید به دنبال جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی، خودرو، صنایع معدنی و غذایی، صنایع دستی و … باشند و در این مسیر از ظرفیت ‌های ملی و ایرانیان خارج کشور نیز بهره گیرند.

استاندار فارس بر ضرورت کاهش مدت زمان استعلامات در حوزه سرمایه گذاری استان تاکید کرد و اظهار داشت: کاهش زمان استعلامات در این حوزه باید اولویت کار باشد و مدت زمانی مانند حداکثر ۱ هفته برای پاسخ به این استعلامات تعیین شود و چنانچه دستگاه مربوطه در این زمان مشخص پاسخی نداد به منزله پاسخ مثبت است و عواقب آن نیز متوجه دستگاه مربوطه باشد.

طرح هر فرماندار یک پروژه تولیدی در فارس کلید خورد

وی با بیان اینکه زنجیره تولید در بخش های مختلف باید در استان فارس ایجاد شود گفت: طرح هر فرماندار ۱ پروژه تولیدی در فارس کلید خورده و براساس این طرح هر فرماندار در سطح استان وظیفه دارد حداقل یک پروژه تولیدی با اشتغال حداقل ۱۰۰ نفر را طی ۱ سال آینده در سطح شهرستان به نتیجه برساند.

وی افزود: ایجاد حداقل ۱ واحد تولیدی با مشخصات ذکر شده علاوه بر وظایف دستگاه های اجرایی در شهرستان ها است.

رحیمی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: در سالیان اخیر نرخ بیکاری در این استان بصورت مستمر  روند کاهشی داشته و فارس در این زمینه جزء معدود استان‌های کشور بوده است.

وی در پایان بر افزایش درآمدهای عمومی و مالیاتی دولت در استان تاکید کرد و گفت: در زمینه مالیات باید نیاز کشور و همچنین حمایت از تولید توامان با هم لحاظ شود که در این زمینه و همچنین افزایش درآمدهای عمومی دولت در سطح استان با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بخش هایی مانند گردشگری این درآمدها کاهش یافته که امیدواریم در نیمه دوم سال با رونق این کسب و کارها درآمدهای این بخش در سطح استان نیز جبران شود.

ثبت دیدگاه