• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اختصاص ۱۴۳ میلیون یورو تسهیلات به آبفای فارس

  • 06 مهر 1400 - 16:00
اختصاص ۱۴۳ میلیون یورو تسهیلات به آبفای فارس

معاون برنامه ریزی و توسعه آبفای فارس گفت: امسال ۱۴۳ میلیون یورو اعتبار از بانک توسعه اسلامی به آب و فاضلاب استان فار س اختصاص یافته که بخش عمده‌ای از این وام هم جذب شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب فارس با بیان اینکه این تسهیلات برای ساخت تصفیه خانه‌هایی با ۵۴۰ کیلومتر شبکه و ظرفیت ۶۴ هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز، هزینه و سرمایه‌گذاری می‌شود افزود: این تسهیلات برای ۶ شهرستان فارس تخصیص داده شده است.
محمد علی قلندری  ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته برای دریافت تسهیلات از بانک‌های داخلی مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای شهرستان جهرم، ۱۷۰ میلیارد تومان برای اقلید و ۱۲۰ میلیارد تومان برای کازرون با هدف تکمیل پروژه شبکه و تصفیه خانه فاضلاب پیگیری و دنبال شده است.
وی افزود: پیگیری جذب منابع تخصیصی سال ۹۹ از سازمان برنامه و بودجه و همچنین جذب در پروژه‌ها از جمله فعالیت‌های شاخص بوده است و در اعتبارات سال ۹۹، برای حوزه آب و فاضلاب، ۵۰ درصد از میزان ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه ابلاغی تخصیص داده شده است که به صورت نقد یا در قالب اسناد خزانه اسلامی یکساله و دوساله دریافت شده است.

قلندری درخصوص اعتبارات امسال هم گفت: با پیگیری‌های انجام شده این اعتبارات ۱۶۹۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و در مرحله اول تخصیصات، ۸۵ میلیارد تومان به استان فارس تخصیص داده شده است که ۵۰ میلیارد تومان مربوط به بخش فاضلاب و ۳۵ میلیارد تومان در بخش آب است.

بانک توسعه اسلامی (ISDB) یکی از موسسات بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهاد‌های تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است که با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشور‌های عضو و جوامع مسلمان کشور‌های غیر عضو، در سراسر جهان بر اساس اصول اسلامی از سوی ۲۲ کشور اسلامی و با سرمایه نخستین ۷۵۵ میلیون دینار اسلامی در عربستان تأسیس شد.

ایران به همراه ۵۶ کشور دیگر در سال ۱۹۸۹ با پذیره‌نویسی ۱۴۹۱ میلیون دینار به عضویت آن بانک درآمده است.

ثبت دیدگاه