• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

ساخت ۶۸۰ واحد مسکن اقدام ملی ویژه شهروندان شیرازی

  • 12 مهر 1400 - 18:02
ساخت ۶۸۰ واحد مسکن اقدام ملی ویژه شهروندان شیرازی

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: طرح اقدام مسکن ملی در همه شهر‌های استان در حال اجراست، برای تامین زمین در بعضی از شهر‌های بزرگ همچون شیراز، مرودشت، جهرم و فسا که زمین دولتی وجود نداشت، با مشکل رو به رو شدیم که با توافق با بخش خصوصی بخشی از مشکل برطرف شد.

اجرای طرح مسکن اقدام ملی در شهر‌های کوچک به دو صورت گروهی یا پیمانکاری است افزود: در نوع گروهی، یک زمین برای ساخت به چند متقاضی تحویل داده می‌شود و در نوع پیمانکاری، متولی با دریافت هزینه به صورت اقساطی، اقدام به ساخت مسکن می‌کند.
وی گفت: این طرح در شیراز در سه منطقه سهل آباد، میانرود یا میدان گلستان (کلبه) و سلطان آباد، اجرا می‌شود که در مجموع ۶۸۰ واحد مسکونی به واجدان شرایط که ثبت نام کرده اند تحویل داده می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با بیان این که در سهل آباد ۲۴۰ واحد مسکونی در قالب ویلایی ۲ طبقه توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساخته خواهد شد افزود: در این منطقه زمین آماده و پروانه صادر شده است که با تکمیل مجوزها، ساخت این واحد‌ها به صورت اسکلت بِتنی و سری، از ماه آینده آغاز می‌شود.
حمیدی زاده گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۴۰ واحد مسکونی را در قالب بلوک‌های ۴ و ۶ طبقه در نزدیک سلطان آباد خواهد ساخت که عملیات اجرایی آغاز و پِی کَنی انجام شده است.
وی با بیان این که ۳۰۰ واحد در قالب بلوک‌های ۸ و ۱۰ طبقه، سومین مرحله طرح مسکن اقدام ملی ویژه شیرازی هاست افزود: پیش از این قرار بود این واحد‌ها در شهرک میانرود ساخته شود که به دلیل بروز مشکلات از جمله بالارفتن هزینه ها، احتمالا این مرحله از طرح در مجاورت میدان گلستان (کلبه) ساخته می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: تعیین محل مسکن متقاضیان بر اساس قرعه کشی انجام و از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع داده شده است، اما افرادی که اطلاع ندارند جز کدام منطقه قرار گرفته اند، می‌توانند با مراجعه به مسکن و شهرسازی از نتیجه قرعه کشی مطلع شوند.
حمیدی زاده با بیان این که بر اساس اعلام اولیه، زمان تحویل مسکن اقدام ملی ۲ سال از زمان ثبت نام و واریزی قسط نخست است افزود: به دلیل مشکلات ایجاد شده در تامین زمین، تحویل کمی با تاخیر رو به رو می‌شود، اما تا پایان سال ۱۴۰۱ همه متقاضیان، مسکن خود را تحویل خواهند گرفت.
وی گفت: مسکن اقدام ملی از تکالیف اداره کل راه و شهرسازی است و تا پایان آخرین واحد به متقاضیان، پیگیری و نظارت مستمر بر اجرای طرح ادامه دارد.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان فارس افزود: برای اجرای طرح جهش تولید مسکن که رییس جمهور بر آن تاکید دارد، بلافاصله بعد از دریافت بخش نامه ها، نحوه ثبت نام اطلاع رسانی می‌شود

ثبت دیدگاه