• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

پیگیری تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان در سفر آتی رئیس جمهوری به فارس

  • 20 مهر 1400 - 16:03
پیگیری تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان در سفر آتی رئیس جمهوری به فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به سفر آتی رئیس جمهوری به این استان گفت: یکی از پروژه‌های مهم استان که تکمیل آن در این سفر پیگیری خواهد شد، پروژه آزادراه شیراز – اصفهان است.

محمود رضایی کوچی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پروژه ۲۲۵ کیلومتری هم‌اینک حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از آنجا که ۱۲ کیلومتر انتهایی آن که به شهر شیراز منتهی می‌شود نسبت به سایر قطعه‌ها دیرتر آغاز شده در ادامه برای تکمیل نیاز به تزریق اعتبار و منابع مالی جدید دارد.
وی ادامه داد: امیدواریم در سفر آتی رئیس جمهوری به استان فارس کمک مالی مورد نیاز به این پروژه صورت گیرد تا بتوانیم قطعه پایانی آنرا تکمیل و پروژه را آماده افتتاح کنیم.
او اظهار داشت: قطعه هشت این پروژه که در حقیقت قطعه یک آزادراه شیراز – بوشهر خواهد بود نیز با توجه به اینکه ترافیک انتهای آزادراه شیراز – اصفهان وارد ورودی های شهر شیراز می‌شود جزو الزامات پروژه آزادراهی قرار گرفته که در قالب پروژه آزادراه شیراز – بوشهر آغاز و اجرا خواهد شد.

بهره‌برداری در ۲ مرحله
پیش از این، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور تیرماه ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان در گفت و گو با ایرنا گفت: به منظور رفاه حال مردم، پروژه آزادراه شیراز – اصفهان را در ۲ مرحله به بهره‌برداری خواهیم رساند که در مرحله نخست پس از تکمیل آسفالت و موارد ایمنی پروژه آماده تردد می‌شود.
خیرالله خادمی افزود: در مرحله دوم پس از آزادسازی تردد، نسبت به انجام برخی کارهای تکمیلی مانند احداث تقاطع غیر همسطح یا اجرای لایه‌های دوم و سوم آسفالت اقدام خواهیم کرد.
وی، با اشاره به طراحی ۱۳ مرکز رفاهی برای این پروژه گفت: از این تعداد سه مرکز برای احداث به سرمایه گذار واگذار شده و قطعا همزمان با بهره‌برداری اولیه، امکانات رفاهی مانند پمپ بنزین یا استراحتگاه موقت را نیز خواهیم داشت تا مراکز اصلی طراحی شده نیز در ادامه توسط سرمایه گذار احداث شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ آزادراه شیراز – اصفهان بخش مهمی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور است که تکمیل آن ارزش اقتصادی بالایی برای کشور خواهد داشت.
خادمی اظهار داشت:  با تکمیل این کریدور آزادراهی، گام بزرگی در جهت تردد و ترانزیت از استان‌های جنوبی و بندرها به مرکز و شمال کشور برداشته خواهد شد.
وی آزادراه شیراز- اصفهان را یکی از پروژه‌های آزادراهی مهم در دست احداث وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: این پروژه ۲۲۵ کیلومتری هم‌اینک به عنوان طولانی ترین پروژه آزادراهی در حال اجرا است و با تکمیل و بهره برداری از آن فاصله بین شیراز تا اصفهان حدود ۱۳۰ کیلومتر و زمان سفر نیز به مدت ۲ ساعت کاهش می یاید.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تاکنون برای اجرای این پروژه ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه از محل منابع اعتباری دولت و وزارت دفاع به عنوان شریک سرمایه‌گذاری هزینه شده که ارزش به روز آن حدود هفت هزار میلیارد تومان است.
وی گفت: امیدواریم با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی که برای تکمیل این پروژه هزینه می‌شود طی ماه‌های آتی شاهد بهره برداری از آن باشیم.
خادمی، در خصوص تاثیرات اقتصادی آزادراه شیراز – اصفهان نیز گفت: با توجه به اینکه این آزادراه یک مسیر جدید است و با مسیرهای فعلی فاصله دارد در توسعه اقتصادی مناطقی که در طول ۲۲۵ کیلومتری آن واقع شده‌اند بسیار موثر خواهد بود.
او افزود: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه، شرایط برای توسعه اقتصادی شهرها و روستاهایی که در مسیر هستند و همچنین خروج بخش زیادی از مناطق محروم مستقر در مسیر از بن بست و محرومیت فراهم شود.
وی ادامه داد: آزادراه شیراز – اصفهان با توجه به اینکه به شکل ۶ خطه و کاملا ایمن اجرا شده، زمینه را برای حرکت خودروها با سرعت حداکثر ۱۲۰ کیلومتر به شکل ایمن فراهم خواهد کرد.
آزادراه شیراز- اصفهان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی به شمار می‌ رود که کلنگ احداث آن در سال ۸۹ به زمین خورد.

ثبت دیدگاه