• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

ایجادصنایع تبدیلی در شهرستان سپیدان تا یک سال آینده

  • 24 مهر 1400 - 10:13
ایجادصنایع تبدیلی در شهرستان سپیدان تا یک سال آینده

قادری فر طی این سفر از نزدیک در جریان خرید تضمینی سیب صنعتی از کشاورزان این شهرستان قرار گرفت و از سردخانه نگهداری خرید حمایتی این محصول بازدید کرد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت:سیب یکی از محصولات برجسته شهرستان سپیدان است و مراکز خرید تضمینی سیب صنعتی از ۱۰ روز گذشته با قیمت تضمینی هزارو ۴۶۰ تومان فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده و تا پایان برداشت این محصول فعال هستند.
وی افزود: اتحادیه تعاونی روستایی فارس از فردا نیزخرید تضمینی و حمایتی سیب درجه یک را با نگاه تنظیم بازار و به منظور حمایت از کشاورزان در این شهرستان را آغاز خواهد کرد.
قادری فر کمبود وضعیت انبارش و سردخانه‌های نگهداری و عدم وجود صنایع تبدیلی این محصول را در سپیدان یک مسئله ضروری دانست و گفت: با بازدید‌هایی که کردیم و توافقاتی که با مسئولین محلی داشتیم و جلسه‌ای که با نماینده مردم در مجلس در تهران خواهیم گذاشت این قول را به مردم خواهیم داد که تا سال آینده زراعی و همین موقع حداقلی از صنایع تبدیلی را در این خطه زرخیز ایجاد کنیم.
سطح زیر کشت سیب درختی سپیدان امسال ۷ هزار هکتار بوده که از این میزان سطح کشت، پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت بیش از ۶ هزار تن سیب صنعتی در این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شود.

ثبت دیدگاه