• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

نظارت مستمر استاندارد فارس بر کیفیت مقاطع فولادی

  • 01 آذر 1400 - 12:18
نظارت مستمر استاندارد فارس بر کیفیت مقاطع فولادی

مدیرکل استاندارد فارس گفت: در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن اداره کل استاندارد فارس به منظور اطمینان ازتولید وعرضه مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و ساز‌ها بویژه مقاطع فولادی نظارت‌های جدی تری را بر تولید و عرضه این محصولات دارد.
رهنما افزود: ایمنی و استحکام ساخت و ساز‌ها بستگی به کیفیت مصالح ساختمانی بکار رفته در ساختمان دارد.
وی افزود: کارشناسان اداره کل استاندارد فارس با نظارت‌های مستمر بر واحد‌های تولیدی مقاطع فولادی استان با نمونه برداری از محصولات تولیدی و انجام آزمون روی نمونه‌ها از استاندارد بودن محصولات اطمینان حاصل میکنند.
رهنما گفت: در بازرسی از مراکز عرضه استان فارس در ماه جاری مشاهده گردید برخی از مقاطع فولادی به ویژه میلگرد و تیرآهن فاقد علامت استاندارد و هرگونه مشخصات در مراکز عرضه به فروش میرسد که کارشناسان اداره کل ضمن توقیف میلگرد و تیرآهن‌های غیر استاندارد مکاتبات لازم را با استان‌های تولید کننده این مقاطع انجام داده وتا رفع نقص مراتب پیگیری می‌شود.
مدیر کل استاندارد فارس یکی از مشکلات اساسی در مصرف مقاطع فولادی از جمله میلگرد را عدم آشنایی عرضه کنندگان و همچنین مصرف کنندگان این محصول با مشخصات استاندارد میلگرد دانست و افزود: در برخی از مراکز عرضه مشاهده می‌شود که میلگرد بصورت شاخه‌ای به فروش میرسد در حالیکه میلگرد بایستی بصورت وزنی و با ابعاد کاملا مشخص بویژه قطر میلگرد و نوع عاج آن به مصرف کننده عرضه گردد.
رهنما از مغایرت بیش از ۸۰% نبشی‌های عرضه شده در بازار با مشخصات استاندارد خبر داد و افزود: اقدامات قانونی جهت رفع مشکل در دستور کار اداره کل استاندارد فارس قرار دارد.
مدیر کل استاندارد فارس تامین بتن استاندارد آماده مورد نیاز در ساخت و ساز‌ها را از دغدغه‌های اصلی اداره کل استاندارد دانست و گفت: برای حل این مشکل تمامی واحد‌های تولیدی بتن آماده استان شناسایی شده و اکثرا دارای علامت استاندارد بوده ویا در حال دریافت علامت استاندارد می‌باشندوواحد‌هایی که توان تولید بتن استاندارد را نداشته باشند به مراجع قضایی معرفی میشوند.

ثبت دیدگاه