• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

فعالیت ۱۱۳ بانوی کارآفرین در شهرک‌های صنعتی فارس

  • 19 دی 1400 - 14:22
فعالیت ۱۱۳ بانوی کارآفرین در شهرک‌های صنعتی فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از فعالیت ۱۱۳ بانوی کارآفرین در فارس خبر داد و تاکید کرد که فعالیت بانوان در حوزه تولید و اشتغال، مناسب و تاثیرگذار بوده است.

احد فتوحی شنبه ۱۸ دی در جلسه با مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری فارس افزود: زیرساخت ها در ۶۱ شهرک وناحیه صنعتی برای استقرارفعالیت های تولیدی بانوان کارآفرین فراهم است و شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز پیگیری امور و درخواست های آنان را با اولویت انجام می دهد.

فتوحی همچنین با اشاره به خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی برای بانوان کارآفرین، گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کسری وثایق کارآفرینانی که برای دریافت تسهیلات با کمبود وثیقه روبرو هستند را صادر می‌کند که در این زمینه برخی بانوان کارآفرین از این ظرفیت استفاده کرده اند. همچنین برای بانوان کارآفرین که دارای اختراعات و ابداعات باشند نیز تخفیف‌هایی در واگذاری زمین، اعمال می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت های دفتر امور بانوان شرکت شهرک های صنعتی فارس اشاره و اضافه کرد: بانوان شاغل در شرکت شهرک های صنعتی علاوه بر انجام بهینه مسئولیت های شغلی، در زمینه مسئولیت های اجتماعی نظیر کمک به ایتام و مستمندان، تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان، کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و نیز همکاری با خیریه های سطح شیراز، مشارکت فعال دارند.

مشاور مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در امور بانوان نیز از  کسب رتبه برتر توسط امور بانوان این شرکت طی سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ در ر داد و گفت: بانوان شاغل در این مجموعه در فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه مشارکت مناسبی دارند.

زهرا ایران پور با اشاره به مشارکت بانوان و نیز سایر کارکنان در طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، گفت: در یک سال گذشته ۱۳ زندانی جرایم غیر عمد با مشارکت بانوان آزاد شده اند.

وی، مشارکت بانوان با مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس برای تهیه اقلام بهداشتی، سبد کالا در ماه مبارک رمضان و … با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) را از دیگر اقدامات در حوزه مسئولیت اجتماعی دانست.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز حضور و مشارکت بانوان کارآفرین در شهرک‌های صنعتی این استان را امیدبخش دانست.

زهرا یقطین با تاکید بر لزوم انجام کار هدفمند و اثربخش در حوزه بانوان و مقابله با آسیب های اجتماعی، گفت: قطعا در این زمینه با تعامل با واحدهای صنعتی و بهره گیری از ظرفیت خیرین بخش صنعت ،می توان اقدامات مناسبی در استان انجام داد.

یقطین همچنین بر لزوم فرهنگسازی و نیز اطلاع رسانی از توانمندی های صنایع استان در بخش تامین کالاهای جهیزیه و ترغیب خانواده ها برای خرید کالاهای تولیدی در استان تاکید و اضافه کرد: در این زمینه نیاز است کار بیشتری انجام شود و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز همکاری خواهد کرد.

ثبت دیدگاه